Scooter blijft afslaan

MattonArkTeamLC

Well-Known Member
Hey Mensen,

Probleem: scooter slaat na enkele seconden elke keer weer af (hoe je ook afsteld), op zich start de scooter dus wel heel eventjes.

Beta Ark LC (misschien nuttig, setup o.a.: Mhr Team 70, Yasuni C16, Top Racing 10mm, 21 mm DO HANDCHOKE , Speedcontrol Evo, 2G, Polini Luchtfilter, standaart ontsteking).

Scooter sloeg opeens af na er voor een lange periode (zo'n 3 a 4 weken) mee te hebben gereden. Daarna t probleem met t steeds afslaan van de scooter..--> DUS>> Valse lucht? Verkeerde Afstelling? Warm/Vastloper?/Keerring Lek?HELE BLOK uit mekaar.

* met olie/benzine-toevoer is niets aan de hand, geen lekken of iets: scoot krijgt goed schoon mengsel ( Euro 95 en olie: castrol TTS). Oliepomp werkt ook goed.
* Carberateur goed schoon, niets verstopt, sproeiermaat luchtafstelling/stationair- is /behoort goed te zijn (HEB werkelijk alles geprobeerd), Bougie is (was) op zich goede kleur. Bougie is nieuw, vonkt goed.
Cillinder is nog ok, geen krassen of warmloper waar k bang voor was. Zuiger ziet er ook nog goed uit, al kreeg ik de zuiger (met veer) moeilijk weer terug in de cillinder bij de hemden!, Echter nadat ie r eenmaal inzat: liep zuiger goed (plopgeluid) en voldoende compressie.
* Uitlaat is ook niet verstopt ofzo.
* Krukas vertoont geen mankementen, lagers en keerringen zijn zga nieuw en goed gemonteerd.
*Carterhelften zijn weer goed in mekaar gemaakt (incl vloeibare pakking etc)
* Valse lucht krijgt ie niet bij t carter of bij carberateur. Pakking en cillinder zijn op goede manier gemonteerd.
* In t Vario dan wel koppeling-gedeelte is ook niets mis; alles ok gemonteerd.
* Luchtfilter is ook niet vervuild of iets .
*Koppeling of Vario zitten niet vast
* scoot lekt nergens.
* Elektrisch: CDI en bedradingen zijn allemaal ok (aangesloten), nergens is regenwater tussen gekomen ofzo.

Kan er iets met de ontsteking zijn? Of kan er TOCH iets met de zuigerveren a/d hand zijn?!

DUS... K sta voor een raadsel, wie kan me helpen aan eventuele oplossing of tip?!!!


of mail me: SPOILED_7_ZIGO@hotmail.com

Alvast Bedankt en Mzzl,

D
 
Advertisement - register to remove this

denk dat de bobine niet meer goed is oid , dan krijg je het ook , koud starten is dan goed maar na even rijden slaat ie af.. even afkoelen en doet het weer..

en het membraan btw?
 
Membraam heb k nagekeken; 2 carbon malossi plaatjes, die op zich nog goed sluiten, geen scheuren ofwat. 1ne is met gele letters andere met witte letters malossi maar dat maakt geen verschil neem ik aan. Pakkingen tussen membraam en spruitstuk zijn ook nog ok, maar.. de scooter slaat dus af.. vrijwel 1 a 2 seconden na t starten.. er valt dus ook niet Mee te rijden ofzo.. . SCoot slaat al snel af.. maar bij t gas iets open NOG sneller. k d8 misschien is uitlaat ernstig verstopt ofzo.. maar ook dat lijkt t ook niet te zijn..

Misschien heeft het te maken met de carberateur cq Spruitstuk?! aansluiting??!--->
die 21mm carb heeft zeg maar op t eind 2 aansluitstukken (extra) (om evt powerbox ofzo tussen te plaatsen toch?!)--> op de een heb k mn olie-aansluiting ,
de ander daar zit t slangetje van de onderdruk van benzinekraan.
De benzine-slang heb k op de grootste punt aangesloten richting vlotterbakje


MELF--> er VALT niet MEE te rijden.. (hij slaat al zowat af voordat ie echt op toeren is of ook maar EVEN stationair goed loopt)
 
Vraag/antwoord

melf #50 said:
denk dat de bobine niet meer goed is oid , dan krijg je het ook , koud starten is dan goed maar na even rijden slaat ie af.. even afkoelen en doet het weer..

en het membraan btw?

Membraam is OK. wat die BOBINE betreft..; wat kan daar mee mis zijn dat de scooter op zich wel EVENTJES start en daarna afslaat?

Luister..>> K begin nu over aan te twijfelen::

Als je van de benzinekraan BEIDE slangen eraf hebt, dan is t toch normaal dat er geen benzine uitloopt?! (en ALLEEn ALS je bij de onderdrukslang aanzuigt loopt t er boven uit toch?)
 
Last edited:
MattonArkTeamLC said:
Hey Mensen,

Probleem: scooter slaat na enkele seconden elke keer weer af (hoe je ook afsteld), op zich start de scooter dus wel heel eventjes.

Beta Ark LC (misschien nuttig, setup o.a.: Mhr Team 70, Yasuni C16, Top Racing 10mm, 21 mm DO HANDCHOKE , Speedcontrol Evo, 2G, Polini Luchtfilter, standaart ontsteking).

Scooter sloeg opeens af na er voor een lange periode (zo'n 3 a 4 weken) mee te hebben gereden. Daarna t probleem met t steeds afslaan van de scooter..--> DUS>> Valse lucht? Verkeerde Afstelling? Warm/Vastloper?/Keerring Lek?HELE BLOK uit mekaar.

* met olie/benzine-toevoer is niets aan de hand, geen lekken of iets: scoot krijgt goed schoon mengsel ( Euro 95 en olie: castrol TTS). Oliepomp werkt ook goed.
* Carberateur goed schoon, niets verstopt, sproeiermaat luchtafstelling/stationair- is /behoort goed te zijn (HEB werkelijk alles geprobeerd), Bougie is (was) op zich goede kleur. Bougie is nieuw, vonkt goed.
Cillinder is nog ok, geen krassen of warmloper waar k bang voor was. Zuiger ziet er ook nog goed uit, al kreeg ik de zuiger (met veer) moeilijk weer terug in de cillinder bij de hemden!, Echter nadat ie r eenmaal inzat: liep zuiger goed (plopgeluid) en voldoende compressie.
* Uitlaat is ook niet verstopt ofzo.
* Krukas vertoont geen mankementen, lagers en keerringen zijn zga nieuw en goed gemonteerd.
*Carterhelften zijn weer goed in mekaar gemaakt (incl vloeibare pakking etc)
* Valse lucht krijgt ie niet bij t carter of bij carberateur. Pakking en cillinder zijn op goede manier gemonteerd.
* In t Vario dan wel koppeling-gedeelte is ook niets mis; alles ok gemonteerd.
* Luchtfilter is ook niet vervuild of iets .
*Koppeling of Vario zitten niet vast
* scoot lekt nergens.
* Elektrisch: CDI en bedradingen zijn allemaal ok (aangesloten), nergens is regenwater tussen gekomen ofzo.

Kan er iets met de ontsteking zijn? Of kan er TOCH iets met de zuigerveren a/d hand zijn?!

DUS... K sta voor een raadsel, wie kan me helpen aan eventuele oplossing of tip?!!!


of mail me: SPOILED_7_ZIGO@hotmail.com

Alvast Bedankt en Mzzl,

D

Volgens mij weet ik wat het probleem is :p (zie boven)

Als je benzine tank een vaccuum aansluiting heeft hoort daar geen benzine uit te lopen, alleen als de moter weer vaccuum zuigt.

Misschien ligt het probleem toch bij je membraam. Je zegt dat de ene witte letters heeft een de andere gele letters. Kan zijn dat de ene klep dikker is dan de andere klep. Even andere membraam proberen.
 
Back
Top