Scooter begint te ouwehoere

x8rs-ftw

Well-Known Member
Nou ik heb dus een x8rs. Die liep in het begin nog lekker 60 trok ook goed door. Maar na een tijdje begon hij kwa snelheid af te nemen. Nu ong paar maanden later loopt die nog 50:'(.
Varioring en propje zijn bijde uit mijn uitlaat dus het is al vreemd zat dat die zo sloom gaat. Ik had gehoord dat het aan de cdi lag dus heb ik een van malossi gehaald maar dat helpt ook voor geen meter(130 euro verspild).
Iemand nog tips voor mij om die scooter toch nog de 70 te laten halen.

PS. ik heb ook nog een andere uitlaat technigas maakt lekker geluidje maar rijd ook maar 50-.- dusja.
 
Advertisement - register to remove this

iemand heeft je dus iets verkeerds verteld :)

want dit komt niet door een CDI..
dit komt vaak door slijtage van onderdelen, zoals de V-snaar..
ook kan het zijn dat er wat onderdelen vuil zijn zoals de Carburateur..
 
ohh uhm ik zal ff kijken zou het ook aan rolletjes kunnen liggen want die hebben 13000 kilometer gelopen en zijn nog nooit vervangen.(pas achter gekomen had hem 2e hands van iemand gekocht) maar rolletjes alleen kan toch niet zoeen grote verschil zijn of wel-.-
 
ik dacht die heeft een scooter gemaakt zoals nightrider!
''scooter begint te ouwehoeren''


OT

bij 4-takt wil de cdi nog wel eens begrenst zijn.dat moet je dan ergens door zagen ofzo of een sneetje maken.........anyways zoek eens op scooterfreaks daar staan lijsten van wat er allemaal uit moet voor je scooter..







goodluck micheal :+
 
thanks for help guys ik wou dus net mijn rolletjes vervangen.
en nou heb je als het goed is achter de koelvin etc. dat kleine cillinervorming dingetje waar je vario ring op zit volgens mij en ook je v snaar. maar die wil er bij mij niet uit. heb je veel kracht op gezet maar hielp niet echt. Is dit normaal? want als ik die cillindertje er niet af kan halen kom ik niet bij mij rolletjes:'(
 
Je kan je vario dan al wel eraf trekken hoor. Daarna moet je flink, maar met beleid, aan die plaat met de drie rubberen driehoekjes te trekken, dan komt die bus vanzelf mee (die zit er voor). Had ditzelfde probleem namelijk, bij mij hadden ze een keer de vario niet goed vastgezet dus alles losgelopen en de hele krukas naar de klote.. flink met de vijl erop en toen eindelijk wou die bus er weer op maar nu komt die er ook heel moeilijjk af als ik rollen wil vervangen.
 
okeej bedankt guys ik ben eruit maar ik denk dat ik binnenkort een 2e scooter ga aanschaffen dan kan ik met een veilig gevoel aan deze flink sleutele+ralf+
 
Back
Top