Ik zou eerst denken gasnaald of gaschuif of gaskabel, maar omdat je zegt dat het een nieuwe carbu is is het mischien de bougie of alles dat tot de ontsteking hoort hierbij bedoel ik cdi, bobine, stator, bougiekabel etc test even je bougie op je cilinderkop en kijkt of die goed vonktIk ben al aardig aan het knutselen geweest aan mn Kymco People 2 takt uit 2003. Het volgende vervangen cq. gecontroleerd:
Nieuwe cilinder (50cc)+zuiger.
Nieuwe membraan.
Nieuwe 17,5 mm carb. (stationair 35 en hoofd 90) en nieuwe elek. choke.
Nieuwe variateur met 8g rollen en varioring verwijderd. Nieuwe uitlaat.
Compressie aanwezig.
Elektrische start werkt niet, met de kickstart, start de scooter uiteindelijk wel, waarbij ik volgas moet geven. Ondanks dat ik volgas blijf geven valt de scooter na een paar seconden uit.
Heeft iemand de gouden tip, waardoor de scooter weer gaat doen, wat ie moet doen.
Wat ik nog vergeten was, bobine(incl bougiekabel) is nieuw. Bougie vonkt, daarom start ie ook (even) lijkt mij. Als ie volgas start, loopt ie door naar top en valt dan uit.Ik zou eerst denken gasnaald of gaschuif of gaskabel, maar omdat je zegt dat het een nieuwe carbu is is het mischien de bougie of alles dat tot de ontsteking hoort hierbij bedoel ik cdi, bobine, stator, bougiekabel etc test even je bougie op je cilinderkop en kijkt of die goed vonkt
Mischien zou het kunnen dat de ontsteking beetje gerot is dat die slechte timing geeft aan de bougie en mischien op 1 of andere manier bij volgas niet vonkt zou best kunnen, mischien eventjes je vliegwiel eraf halen en checken of die er nog goed uitziet?Wat ik nog vergeten was, bobine(incl bougiekabel) is nieuw. Bougie vonkt, daarom start ie ook (even) lijkt mij. Als ie volgas start, loopt ie door naar top en valt dan uit.
Kan dat zorgen dat je alleen volgas kan starten en dan gelijk uitvallen? Heb nog geen andere sproeier geprobeerd. Ik zal morgen even de plaatselijke scooterzaak bellen voor een shopafspraakIs sproeier 90 niet wat groot? Helpt waarschijnlijk ook niet met het starten
Ok. Het is een 50cc cilinder. De 90 sproeier was inbegrepen bij de nieuwe carb. Dacht dat het wel zou kunnen. Begrensd (oude carb) zat een 70 sproeier in. Scooter is ontgrensd, varioring eruit en prop uit uitlaat. Maar tnx voor de tips. Zal morgen kleinere sproeiers halenZal wel kunnen dat hij verzuipt. Denk dat 70 a 75 wat meer in de juiste richting is, ligt ook een beetje aan je cilinder
Nee, standaard filter zit er nog op.Heb je trouwens een powerfilter? Dan zal 90 niet heel veel te groot zijn