schroefdraad krukass

S

scoottuner

Guest
ja zoals de titel al zegt men schroefdraad aan men vario kant van de krukass is dus een bikke kapot waar de moer op moet niet waar hij vast zit mijn vraag is dus als volgt

kan je dit nog herstellen door er met een passende tap eens over te gaan of op een ander manier ???
 
Advertisement - register to remove this

als het schroefdraad van de krukas kapot is dan is dat zeer klote om het zo maar te noemen :).
Je kan proberen om er nieuw schroefdraad op te draaien :rolleyes: , maar daar heb ik weinig ervaring mee, moet wel kunnen dacht ik zo.
 
Je kunt er inderdaad een keer een tap overheen halen. Alleen zorg dan wel dat je de goede draad tap pakt. Want de draad op je krukas is een stuk fijner als bij normale schroefdraad. Doe je het dus met een normale dan verdraai je de boel en ik meen dat zo'n speciale tap niet echt makkelijk is te krijgen. Oftewel als je draad van je krukas kapot is zul hem miss moeten vervangen.
 
ik zou hem met een speciale moer (snijmoer) herstellen moet je idd zoals hierboven vermeld even de juiste maat zoeken en dan kun je hem herstellen. Maar is een krukas niet gehard? Dus gaat het eigenlijk wel met een normale snijmoer? Maar je kunt ook bij de plaatselijke scooterboer hem laten verversen..
 
idd , persoonlijk zou ik gewoon een nieuwe krukas erin zetten , je krijgt er later toch weer problemen mee , beschadigt draad krijg je meestal niet goed meer en kleiner draad erop snijden word het alleen maar zwakker van. en bedenk wel dat de vario er mee vast zit en dat dus goed moet zijn.
 
oke dus m10 en spoed 1.25 en alsk dan er een moer op krijg en dat die vast zit is het goed voor mij :) komt over een een jaar ofzo toch een nieuwe in thx voor de snelle reacties
 
mja , het draad is NU m10 x 125 , als je nu een snijijzer gaat gebruiken word het erg zwak waarschijnlijk , mja , je moet het verder zelf weten.

ik denk btw niet dat jij het een jaar uithoud zonder de vario los te halen..
 
ja dat kan mss wel zijn maar het is dan maar tijdelijk op gelost en heb ook gemerkt dat met een m10 snijkussen ja groferen draad hebt maar als de moer vast zit is het tijdelijk goed :) zwakker zal hij dan wel worden dat is normaal en daar ben ik ook van op de hoogte maar momenteel niet veel geld meer :) maar in juli komt er wrsl toch een nieuwe in want dan wil ik nieuw setupje

bedankt voor de snelle reacties grtz
 
Op een draaibank kun je iederschoefdraad maken. Dan zet je hem gewoon tussen de centers en doe je een meeloop ding erop en plak je de drijfstang even vast en dan kun je hem zo opnieuw maken. Misschien als er een metaal bedrijf in de buurd zit dat die het wel even voor je kunnen repareren.
 
Back
Top