Schoonmaken van mn kappen en mn carter...

Beetje nOOb treadje maar is weer een keer wat anders...

In de krokusvakantie wil ik me scooter grondig gaan schoonmake, frame en kappen sowiezo en blok ook.

Nu mn vraag: Hoe kan ik het beste de binnenkant van de carter (kant van vario etc.) schoonmake zonder dak alles onder me scoot vandaan moet halen en zonder dat ik meteen moet gaan polijste ofzo. Wil gewoond dat die zwarte troep allemaal weg is dus. Met wasbenzine en een tandeborstel ofzo???

Mn tweede vraag: Laatst ware de schilders bij ons aant schildere en die hadde me toch een goede ontvetter voor mn scooter. Het was iets wat ze zelf hadde bedacht ofzo 1 of andere groene zeep of normale zeep en normaal water. Dit werkte echt heel goed en ik kreeg zelfs de harnekkigste vetvlekke van me carterkap af. Weet misgien iemand wat dit kan zijn? Zo nee wat rade jullie me dan aan qua bestaand (niet te duur) middel om de vetvlekke van me scoot (wel gespote dus moet niet TE hardnekkig zijn) te krijgen??

Alvast hartelijk bedankt :-)

Advertisement - register to remove this

nog een betere tip!

-wheel brite van turtle wax! een vriend van mij wist niet eens dat zn velgen wit waren8P

-en voor je kappen kun je ook die groene turtle wax nemen.....mooi resultaat!

-voor het frame zou ik gewoon een schuursponsje nemen met een beetje afwasmiddel oid

-en dat voor je carters.....hiervoor kun je ook gewoon die wheel brite voor gebruiken.
het is wel aggresief omdat er zoutzuur in zit maar op de fles staat dat het niet schadelijk is oid.....

Je zou ook naar zo´n selfwash plaats gaan. Bij ons in de buurt heb je dat, daar kan je dus met een hogedruk spuit en schoonmaak zooi je scooter wassen! Ik ga er binnekort naartoe met een vies blok dat ik koop.

Dashbord/cockpitspray voor alle zwart plastik onderdelen.
Worden ze schoon van, en gaan ze van glimmen. Laat tevens een beschermlaagje aan (waardoor het glad aanvoelt, dus niet op je handvaten en zadel doen!) waardoor vuil minder snel blijft zitten.

me pa`s zijn motor en mijn scoot doen we altijd geheel met de DIEZEL (gewoon 1 liter bij tankstation halen)

dit gaar heel erg makkelijk

ketting vetzooi is zelfs zo weg

en het laat ook nog een beschermende laag achter

werkt super

Als je je velgen goed schoon wil maken ga naar een autowasstraat ofzo zoals bij ons in de buurt vraag als ze je velgen met velgen spray in spuiten zeggen ze nee geef je ze een halfe euro doen ze het voor je :P
hehe

Back