Schommelen van de motor??

sr-johan

Elite User
Ey,
Mijn sr2000 begint nu als die op een bepaalde snelheid rijd, de motor te schommelen. Als ik een tijdje helemaal vol gas rijd houd het wel op. Maar als ik bijv. 70 rijdt gaat het geluid hele tijd heel hard, dan weer wat minder, heel hard, minder etc. Het geluid komt niet uit de uitlaat maar uit het blok. Het is niet een geluid dat je zegt dat er iets kapot is ofzo?

Ik weet niet of jullie het begrijpen. Maar ik kan het niet echt beter uitleggen. Wat zou het kunnen zijn.
 
Advertisement - register to remove this

dat is vaak de vsnaar die trilt tussen je vario en achterpoulies in, komt door eeen soort van slijtage, en is er eigenlijk niet uit te krijgen, maar tis ook nix ernstigs, hij doet het alleen als hij helemaal bovenin de vario zit geloof ik.
 
hm ik vraag me af, kijk eens of er niks in onbalans zit, start je motor eens elctrisch mar laat hem niet aanslaan (bougie dop ofzo eraf) en kijk naar je krukas aan de vario zijde, als hij de een beetje swiert dan is ie dus krom, als dat niet het gaval is kijk of je onsteking goed vast zit kijk of alles een beetje in balans zit, wat somigen ook wel een doen is een sluitring tussen de onsteking en de moer zetten dat brengt ook onbalans enz. mischien helpt deze info
greetz
 
Ik heb het bijna opgelost hij is nu vet stil vergeleken met eerst. Ik heb nu namelijk de hele benzine tank schoon gemaakt. Dat is het geweest. Nu nog even carburateur en dan mischien nog stiller.
 
Frankz0r said:
Kheb me scooter particulier gekocht, dus heb geen garantie oid meer. Maar ben t aan koopmans wezen vragen, die kwam met een of ander vaag verhaal dat er iets in je blok niet in evenwicht is ofzo :? Maar omdat t ophoud zodra ik gas los laat en weer verder gaat zodra ik weer gas geef denk ik aan koppeling ?


Als je nou 60 ryd of harder en je stopt met gas geven, blijft de koppeling vaststaan(door de snelle wielrotatie). Het is niet zo dat als je dan weer gas geeft dat de koppeling dan weer vastpakt...!

De koppeling heeft alleen invloed by eerste 20/30 km/p/h daarna draaid je wiel zo snel rond dat de koppeling niet los kan raken by gasloslaten by zo'n hoge snelheid.
 
volgens mij heeft dit iets te maken met trillingen in je blok. Als je een bepaald toerental rijdt trilt je blok met een bepaalde frequentie en als die frequentie op een bepaald niveau is heb je kans dat bijv. je v-snaar in staande trilling komt. Ook als er een auto langs je rijdt kan je last krijgen van staande trillingen, deze geluiden hebben namelijk een bepaalde frequentie en kunnen dus ook je blok weer laten trillen. Staande trillingen kunnen gevaarlijk zijn het kan bijvoorbeeld al tot oorzaak brengen dat je carters door midden breken. (natuurlijk moet dat gepaard gaan met andere krachten) Vandaar dat daar zoveel boutjes in moeten ;) (carterkap). Ik heb ook last gehad van dat opbouwende geluid. Ik heb er een jaar mee rondgereden en er is nooit iets kapot gegaan, nog wel met een mhr cilinder ook. Dus ik geloof niet dat het erg is. Dit is de enige verklaring die ik kan vinden maar het schijnt vaker voor te komen, ik denk niet dat je je er zorgen over moet maken
 
Back
Top