This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Schommelen van de motor??

sr-johan

Elite User
Ey,
Mijn sr2000 begint nu als die op een bepaalde snelheid rijd, de motor te schommelen. Als ik een tijdje helemaal vol gas rijd houd het wel op. Maar als ik bijv. 70 rijdt gaat het geluid hele tijd heel hard, dan weer wat minder, heel hard, minder etc. Het geluid komt niet uit de uitlaat maar uit het blok. Het is niet een geluid dat je zegt dat er iets kapot is ofzo?

Ik weet niet of jullie het begrijpen. Maar ik kan het niet echt beter uitleggen. Wat zou het kunnen zijn.
 
hoe bedoel je met schommelen gaat het hele blok dan heen en weer of schud het alleen heel erg ? ik heb bij mijn sr als ie op toeren komt dat je dan ook even voelt dat hij soort slag maakt met gevoel dat steesds sneller gaat lopen,om vooruit te komen heel vaag, ma goed zoals ik het lees schud je hele blok dus dat lijkt me niet zow goed je kan altijd nog naar de dealer gaan !
 
Ja het blok blijft gewoon 'stil' hangen maar het geluid schommelt zeg maar.

Setup
70cc airsal
12 mm.
originele uitlaat
hebo vario en koppeling

Maar met een anderen uitlaat n.l yasuni R en een andere carb. n.l 19 mm deed ie het ook.
 
Hmmz... volgens mij heb jij t zelfde probleem, bij mij begint t ook bij de 70, en naarmate ik harder ga de sneller dat geluid zich blijft herhalen. Als ik gas los laat is t weg, zodra ik weer gas geef is t r weer. Komt uit me carterkap, misschien slechte standaard koppeling ofzo :?
 
hmmmz ik heb het ook het is zon geluis en gevoel alsof die dan harder aangrijpt en meer toeren gaat maken en toch wat ik eerder zei vraag aan dealer
 
Kheb me scooter particulier gekocht, dus heb geen garantie oid meer. Maar ben t aan koopmans wezen vragen, die kwam met een of ander vaag verhaal dat er iets in je blok niet in evenwicht is ofzo :? Maar omdat t ophoud zodra ik gas los laat en weer verder gaat zodra ik weer gas geef denk ik aan koppeling ?
 
Da`s normaal, heb ik ook.
Begint idd rond de 70/80 word steeds sneller herhaalt, en daarna word het weer langzamer....Rond 110 hoor ik t niet of nauwelijks meer.
Maar dat kan ook door mn toeren komen hahaha
 
dat kan komen door het toeren tal.
ga maar eens naast iemand rijden dan heb je dat ook heel erg als je alebij even hard rijd.
het kan ook komen door de ventilvar die een bepaalde lucht circulatie maakt.
in je cartercab.
 
ik ben niet zeker maar zoals ik het begrijp van wat je hier zegt vermoed ik dat je bedoeld dat je motor geluid beetje stotterd. Als het dat is zou ik denken aan slechte mengeling lucht/benzine. Welke sproeier heb je in je carb steken?
 
terror-hardcore said:
dat kan komen door het toeren tal.
ga maar eens naast iemand rijden dan heb je dat ook heel erg als je alebij even hard rijd.
het kan ook komen door de ventilvar die een bepaalde lucht circulatie maakt.
in je cartercab.

Maar t gaat weg zodra je gas los laat, klopt t dan ook nog :?
 
morini.
dat maakt helemaal niks uit.
ik heb het hier ook we bij mijn minareli.
heb heb het ook als ik naast me kamaraad rij met alebij een am6 blok.
en ik had het ook bij mijn scack(ik weet niet hoe je dat schrijft) blok als er een golf gti ofzo met 80 langskwam.

nog iets.
ga ff rijden en ga dan brommen bijv zo mmmmmmmmm. doe dat hoger of lager dan krijg je dat ook
 
Neh carburateur is wel goed afgesteld. Bougie is mooi bruin. Maar ik heb het nog niet vaker bij iemand anders gehoord. Als ik het gas los laat gaat het nog even een paar tellen door, maar dan houd het inderdaad op +ralf+ . Maar het begint bij mij niet bij 70 pas, bij 30 ook al. Ik ga ook maar 85 en als ik gewoon helemaal vol gas rijd is het ook weg.
 
Ik heb het aan een dealer gevraagd maar die wist het ook niet. Zou het niet kunnen zijn dat mijn rolletjes te zwaar of te licht zijn. Want met de koppeling heeft het denk niet te maken.
 
het komt doordat je krukas heel lichtjes krom is getrokken door bijvoorbeeld met 4 rolletjes te hebben gereden dan 6 (niet slim om te doen) of iets anders in onbalans is probeer eerst eens je hel vario gedoe even te vervangen vor andere en mischien je vliegwiel als hij het blijft doen is duidelijk je krukas krom, en loopt hij in onbalans, heb het zelf meegamaakt met mina