Schijfrem afstellen

Vanoss

Member
Als winterproject heb ik een Neco Abruzzi gekocht als opknapper, een soort imitatie vintage Vespa, zie onderstaande foto. Inmiddels al redelijk vergevorderd en ik ben toegekomen aan het afstellen van de remmen.

Lang verhaal kort, zowel aan de voor als achterkant zitten schijfremmen, die remmen natuurlijk een stuk beter dan trommelremmen, echter vind ik de achterrem wel erg snel aangrijpen. Is het mogelijk dit wat minder strak af te stellen?

9vtals.tmp.jpg
 
Advertisement - register to remove this

Zover ik weet kan een schijfrem niet afgesteld worden.
Deze werken middels druk en niet met een kabel zoals de gemiddelde achter rem (trommel) werkt.

Zijn de remmen e.d gloednieuw? Kan zijn dat de boel eerst op elkaar moet inslijten voordat het soepel aanvoelt allemaal.
 
Zover ik weet kan een schijfrem niet afgesteld worden.
Deze werken middels druk en niet met een kabel zoals de gemiddelde achter rem (trommel) werkt.

Zijn de remmen e.d gloednieuw? Kan zijn dat de boel eerst op elkaar moet inslijten voordat het soepel aanvoelt allemaal.
Nee, de remmen zijn niet volledig nieuw, enkel gedemonteerd geweest en nu weer teruggeplaatst.
 
Om even terug on-topic. Ik snap wat je bedoelt met dat de rem heel snel en stevig aangrijpt. Was ook even raar toen ik voor het eerst een scooter met goede remmen had. Gewoon heel voorzichtig inknijpen zodat ze niet blokkeren (en al helemaal niet in bochten enz) Uiteindelijk worden ze vanzelf iets minder agressief
 
Het is effe wennen maar je zult het ermee moeten doen dat je schijfremmen een stuk steviger remmen. Ik vind trommelremmen persoonlijk waardeloos en heb een sterke voorkeur naar de dubbeldisc, remt tenminste fatsoenlijk!
 
Back
Top