Schijfrem remt slecht/niet

maxo

Well-Known Member
Middag,

Ik reed vandaag op mijn 2005 aerox, ik reed een kilometer of 50 per uur. Ik merkte dat mijn achterrem wel erg slapjes was.

als ik alleen op mijn achterrem wil remmen remt hij wel wat af maar rolt hij min of meer vrolijk door.

Ik heb nog nooit een soortgelijk probleem met mijn rem gehad, wil dit zeggen dat er niet genoeg remvloeistof in zit of dat er lucht in het systeem zit? ik kan me slecht voorstellen dat de remblokjes op zijn..
 
Advertisement - register to remove this

Controleer de blokjes even en ontlucht je rem opnieuw.

Kan je de remhendel helemaal tot je stuur inknijpen? Heb je nergens een lek? In de rempomp, leiding of klauw zelf?
 
Waar baseer je dit op ?
Heb je de blokjes bekeken/gemeten ?
Deze zijn kortgeleden vervangen samen met de voorste
Post automatically merged:

Controleer de blokjes even en ontlucht je rem opnieuw.

Kan je de remhendel helemaal tot je stuur inknijpen? Heb je nergens een lek? In de rempomp, leiding of klauw zelf?
Geen lek te zien, net de achterrem opnieuw op druk gezet. Nog altijd even slap.
Post automatically merged:

Ik ga dan alsnog de remblokken checken.
 
update:
schijf nagekeken, is ok
blokken nagekeken, zijn ok.

tijdens het ontluchten van het remsysteem bouwt het systeem wel enigszins druk op, maar je ziet op het apparaat dat de druk tijdens het ontluchten toeneemt en vervolgens langzaamaan weer een beetje naar beneden gaat.

ik ben er dus van overtuigd dat er een lek ergens in het systeem zit, ik heb het er voor vanavond even zo bij neergelegd. aangezien van wat ik heb begrepen dit dus echt een klote probleem is
Post automatically merged:

als jullie verder iets van tips hebben waar ik het moet zoeken hoor ik het graag, de rempomp kan ik vrijwel uitsluiten omdat daar geen vloeistof vandaan lekt. dus ik denk dan of ergens in de stalen remleiding of de achterste klauw die een revisie nodig heeft?
 
Ook inwendig kan de rempomp door lekken , de olie die je op druk zet met je handvat gaat dan via de zuiger in de cilinder weer terug naar het reservoir , wat resulteert in weinig remdruk ,maar geen olie lekkage naar buiten toe. Voor de auto zijn hier reparatie setjes , bestaan uit rubber manchette die je weer om je zuiger kan doen , voorwaarde is wel dat de cilinder onbeschadigd is . Meestal is de oorzaak het nalaten van de remolie eens in de 3 jaar verversen , remolie trekt vocht aan , hierdoor beschadigd je cilinder en daarmee je rubber manchette . Als je je duim op je ontluchtings nippel houdt als deze opengedraaid is en iemand knijpt je rem in zal je voelen dat er te weinig druk is.
Als je dit moet vervangen is het een idee om geen dot 3 maar dot 4 remolie te gebruiken.
 
Ook inwendig kan de rempomp door lekken , de olie die je op druk zet met je handvat gaat dan via de zuiger in de cilinder weer terug naar het reservoir , wat resulteert in weinig remdruk ,maar geen olie lekkage naar buiten toe. Voor de auto zijn hier reparatie setjes , bestaan uit rubber manchette die je weer om je zuiger kan doen , voorwaarde is wel dat de cilinder onbeschadigd is . Meestal is de oorzaak het nalaten van de remolie eens in de 3 jaar verversen , remolie trekt vocht aan , hierdoor beschadigd je cilinder en daarmee je rubber manchette . Als je je duim op je ontluchtings nippel houdt als deze opengedraaid is en iemand knijpt je rem in zal je voelen dat er te weinig druk is.
Als je dit moet vervangen is het een idee om geen dot 3 maar dot 4 remolie te gebruiken.
zeer nuttige input dankjewel
 
Wel eerst nakijken op lekkage , via wat je al aangaf , de leidingen en slangen. En dan heb ik uit ervaring dat het vervangen van de hoofdremcilinder meestal de beste , en veiligste optie is . Succes gr Arie
 
eens ja, ik heb een leiding weten te regelen die ik er vanmiddag op ga zetten om te kijken of dat het probleem was. Zoniet ga ik naar de rest kijken....
 
Back
Top