This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Schijfrem afstellen

SR-MARC-SR

Well-Known Member
Nou me scooter remde nogal bagger..
dus ik natuurlijk aan het draaien.. met de sleutel

toen kwam er remvloeistof uit en nu remttie nog slechter..

kan je het zelf goed afstellen ? zoja hoe ?

anders ga ik morgen wel langs de dealer..
 
Daar moet je zo zelf niet aan gaan klooien.
Je hebt zeker niet eerst een paar keer in je handel geknepen en deze toen ingeknepen vastgehouden?

Dikke kans dat er nu lucht in je systeem zit.
Daardoor rem je brakker.
Ontluchten is best een kloteklus.
Als je er nooit eerder aan hebt gezeten, zal je het voor niks hebben gedaan.
Je reservoir loopt in princiepe niet leeg. Bijvullen hoeft bijna nooit. Mijn 96/97er Rally rijdt nog met originele remolie en reservoir is nog gewoon op peil.
Misschien lekker de ringen bij de zuigers van je klauw of zijn je remblokken gewoon gaar.
Zoek het eerst daar. Met remolie zal niet zo 1,2,3 iets mis zijn.
 
nouhhhhhh
hehe
kijk het is een nieuwe .. nog niet op gereden
remmen zijn nog niet echt afgesteld..

ik heb aan een klein tuitje gedraait..
sleutel 9 ..ehm draaide ik em een stukje aan toen gingie losser enzo..
 
maar bij de service beurt zijn ze vergeten ofzo om em lekker af te stellen..
tja dealers.. geld geld en nog es geld .. wat krijg je ervoor terug......
 
Hij is net nieuw???
Damn, dan moet je daar helemaal niet aanzitten ****!

Je moet je remmen gewoon nog "inremmen"

Echt geen enkele reden om bij een nieuwe scoot aan je remsysteem te gaan zitten klooien.
 
waarom posten mensen die van startpunt afkomen hun vragen altijd eerst hier?

Nouja, als je het leest, hij is naar forum scooters algemeen verhuisd dit topic.

En wat royal rally zegt klopt, je had er gewoon moeten afblijven. als je niet weet wat je doet, waarom zit je eraan? maar ik zal even metene verkort uitleggen hoe je het wel moet doen mits je het weer zelf wil fixen.

Boven op stuur zit je reservoir, schroef dat open, koop remvloeistof, zet een slangetje op dat nippeltje wat je had losgedraaid waar vloeistof uitkwam. draai het ietsje open dan nippeltje
ga dan boven bijvullen, en ondertussen knijpen
als het goed is loopt er nu benenen bij je klauw vloeistof door je slangetje. als je bellen lucht door je slangetje ziet gaan moet je doorgaan, zie je geen bellen, dan kan je stopppen, je remsysteem is dan ontlucht. je draait die schroef/nippel dicht.
dan knijp je een paar keer in je remhendel totdat je hem strakker voelt gaan, en dat je hem iig niet meer tot je handvat kan aanknijpen. als ie strak genoeg staat schroef je kapje er weer op, en dan ben je klaar.

nieuwe remmen moeten altijd worden ingeremd, en worden bij de 1e service beurt vaak nog bijgesteld.
 
niet de schijfrem, maar je remdruk dan, ik denk ook dat ie dat bedoelt.

Ik heb het btw ook nergens over de ik de schijf bijstel
 
heb ik meestal ook, de eerste keer probeer ik het zelf, af en toe lukt iets me niet en dan vraag ik het gewoon......... daarna kan ik het ook weer zelf......... net zoals cilinder vervangen, 1 keertje voordoen, en daarna kan je het zelf, al keer of 6 gedaan nu.............. (niet allemaal met mijne
ook andere natuurlijk)
 
ja daarom ..
ik heb nog niet veel ervaring enzo met scooters.. maarja op deze manier komt dat wel..

ik heb haast alles kappen er al eens af gehad enzo..
groene dashboard verlichting kuip enzo eraf gehad enz..

leer je wel van ..
ja ok dit is nog alleen maar het materalistische gedeelte maar we zien wel..

trouwens me rem laat ik zo ..
want hij remt nog goed ..

binnenkort ff wat bij Laten vullen
 
tnx !!

dat bedoel ik jah
ik heb al eens eerder gepost dat ik er gewoon niet af kan blijven.....
dat heb ik echt overal al mee gehad
radio's slopen enzzzz