Scheurtje bij ventiel ?

JCB

Well-Known Member
Beste scooterforum leden,

ik heb sinds een kort een Gilera DNA, en op de achtervelg daarvan ligt nu een Polini EVO 22. Een maandje geleden was deze leeg dus had ik hem opgepompt, twee weken niet gereden en hij was na die twee weken weer leeg.
Nu heb ik pas tijd gehad om goed te gaan kijken en het lijkt erop dat er een scheurtje zit waar het ventiel in de velg gaat.

Kan ik een nieuw ventiel in de velg zetten o.i.d? Zijn er oplossingen om dit zelf te fixen? Want voordat ik bij een garage of iets ben moet ik met mijn 120 kilo zware DNA 't hele dorp door :p

Mvg,

Jasper
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Spuit bandenreparatie (flesje) erin( kan je bij de benzine pomp kopen))
ik denk dat je probleem dan is opgelost kost niks ondeveer 6 a 7 euro
laat weten hoe het afgelopen is.. je moet band leeglaten lopen en dat ding erin spuiten als het opgepomt is ermee gelijk rijden paar km

veel succes
 
dikke rommel is dat ,en bovendien word het ook een rommel in de velg.

en dat is een noodoplossing , en met een beetje pech werkt het ook nog niet..

een band GOED repareren is veel beter dan prutsten en klaaien..

als er een scheurtje in het ventiel zit kan ie lek zijn maar dit kan ook een droogtescheurtje zijn , hier kom je achter door de band op te pompen en even wat zeepsop (dreft oid) met water met een kwast aan te brengen , is dit niet het probleem kun je verder zoeken tot je het lek hebt gevonden.

daarna kunnen we kijken wat de beste oplossing is.
 
Bedankt voor de adviezen, dan ga ik dat van melf even eerst proberen. Maar ik moet nog ff wachten tot ik een compressor heb, bij het pompen de laatste keer heeft de voetpomp voor de caravan het begeven. Bedankt alvast!
 
Ja na een km ofzo. Maar met de remschijf is ook wat, een deel van mn wiel gaat met moeite langs het remblok (en er komen krassen op de remschijf geloof ik). Dus lopen doe ik maar niet, dan is waarschijnlijk of mijn remschijf of mijn remblok kapot als ik terug ben.

En om die 120 kilo nou ff daar heen te zeulen, dat lijkt me ook niks.

Overmorgen komt er iemand langs met een klein compressortje, moet genoeg zijn om 't lek zo te vinden. :)
 
laat een nieuw ventiel zetten en je bent van al je ellende af.

en als je rem aanloopt en krassen maakt op je renschijf
zijn je remblokken zeer waarschijnlijk op en dus ook aan vervanging toe.
als je dan toch bezig bent ontlucht je remmen dan eens .
 
laat een nieuw ventiel zetten en je bent van al je ellende af.

en als je rem aanloopt en krassen maakt op je renschijf
zijn je remblokken zeer waarschijnlijk op en dus ook aan vervanging toe.
als je dan toch bezig bent ontlucht je remmen dan eens .

ben jij helderziend :rolleyes:

zitten veel helderzienden op het forum die ongezien precies kunnen vertellen wat er aan de hand is :|

je moet altijd eerst dingen analiseren voor dat je als een lompe boer actie onderneemt , eerst kijken dan doen ,anders moet je dingen straks 10 keer los hebben!! en hoe vaker je iets los moet hebben hoe minder als het word..
 
En er zit geen dikteverschil in m'n remschijf. Het lijkt erop dat 1/5 deel van m'n wiel stroever draait dan de rest. Dus geef ik een zwiep, dan draait die gewoon 4/5 deel van het wiel goed verder, en dan loopt die aan en gaat het even zwaar, waarna die weer gewoon doorloopt.

Waarschijnlijk heeft dit met mijn remblokken te maken toch?
(Bij het stuk waar het wiel gewoon draait als ik een zwiep geef, en ik dan de rem indruk dan stopt het wiel gelijk, dus remt werkt wel.)
 
Mensen bedankt voor de hulp nog, in ieder geval was dit waardoor het wiel stroef draaide:
Een schroef van m'n uitlaatophanging schuurde net iets tegen mijn band aan. De uitlaatophanging zit met 1 schroef ook stevig genoeg vast, dus heb ik die ene van de twee schroeven waardoor de band schuurde eruit gehaald. Nu draait mijn wiel weer perfect, en vanavond zet ik em aan de compressor en hoop ik een scheurtje o.i.d. te vinden.
 
Back
Top