Scheur in bougie?

Mfweerd

Well-Known Member
Hallo!

Ik heb sinds een jaar een sym cello en ik weet echt helemaal NIETS van scooters en de onderdelen (vrouwen ;) )
Nou heb ik sinds een maandje last van mn scooter die heel erg stottert (alsof ik een beetje word teruggetrokken) als het regent. Als ik rem en tot stilstand kom valt de motor direct uit. Als t droog is heb ik nergens problemen mee.... Ook hoor ik een gek geluid bij de motor/ uitlaat pijp als ik rij, een beetje gebrom en gedonder (dof geluid). Nogmaald, dit gebrurd alleen bij regen. Ik heb toen een paar weken terug mn scooter een grote beurd gegeven in de hoop dat t weg zou gaan. Bij de garage zeiden ze dat t misschien komt omdat de klep die over de bedrading zit (??) niet goed meer aansluit, ze hebben dit toen dichtgetaped. Maar nu reed ik net weer in de regen en hij doet weer vreemd!!! Kan iemand mij vertellen waar het aan kan liggen? Las al in andere berichten dat t misschien de bougie is????

Alvast bedankt!!
Marloes
 
Advertisement - register to remove this

Waarschijnlijk de stekkers van je ontsteking die storen.
Oplossing is stekkers ertussenuit halen en de draden aan elkaar solderen.
 
heb ik ook last van (door plassen rijd enz aerox) bij mij komt het omdat simpel weg me bouzie nat word dan vonkt hij niet meer goed gaat ie stoteren en valt hij daarna uit
\\ misschien is dat het wel (denk het wel)
 
Ben dit best vaak tegengekomen, vaak ligt het aan onderdelen die aan vervanging toe zijn, te verstaan: bougie + bougiedop + eventueel bougiekabel. Kost samen nog geen 15 euro en kan je vader, man of vriend er eventueel zelf nog wel op monteren met wat geduld en een bougiesleutel.
 
Back
Top