RazerXnitro
Zippiegang
Ik heb dus een 85 Barikit BRK carrera 43 cilinder, deze zat op een derbitje die ik heb gekocht.
nu zit ik met het volgende;
Er zit een kleine scheur(c.a 2mm lang) aan de buitenkant van de binnenwand van de cilinder, dit scheurtje loopt dus vanuit waar de koelvloeistof ligt de uitlaatpoort in. Hierdoor lekt hij koelvloeistof door de uitlaatpoort heen.
Hoe valt dit het beste op te lossen? Ik had al 2 plannen van aanpak:
1: Cilinder in oven langzaam voorverwarmen naar c.a. 400 graden(om kromtrekken tijdens het lassen tegen de gaan), daarna met een kleine tigkop proberen de scheur dicht te bakken.
2: Aluminium epoxy over de scheur aan de buitenkant smeren waar de koelvloeistof zich bevindt, 72uur uit laten harden, daarna gewoon monteren.
Op de fotos kun je zien waar hij zit; klein scheurtje met roet eromheen(roet van de uitlaat)
Nieuwe cilinder kopen is geen optie, dus het is "do or die" feitelijk. Ze worden amper meer gemaakt, zijn stervensduur en deze is getuned door een bedrijf.
Deze scheur is waarschijnlijk ontstaan omdat de vorige eigenaar vaak heeft gereden zonder koelvloeistof(de kvs pomp was kapot, die heb ik nu gerepareerd.) ik zag hem regelmatig volgas rijden terwijl de koppakking gewoon stond te bubbelen..
De reden dat ik hier post met een vraag over een derbi cilinder is omdat ik op derbi-forum niet serieus word behandeld en niet word geholpen, hier gelukkig bijna altijd wel.
nu zit ik met het volgende;
Er zit een kleine scheur(c.a 2mm lang) aan de buitenkant van de binnenwand van de cilinder, dit scheurtje loopt dus vanuit waar de koelvloeistof ligt de uitlaatpoort in. Hierdoor lekt hij koelvloeistof door de uitlaatpoort heen.
Hoe valt dit het beste op te lossen? Ik had al 2 plannen van aanpak:
1: Cilinder in oven langzaam voorverwarmen naar c.a. 400 graden(om kromtrekken tijdens het lassen tegen de gaan), daarna met een kleine tigkop proberen de scheur dicht te bakken.
2: Aluminium epoxy over de scheur aan de buitenkant smeren waar de koelvloeistof zich bevindt, 72uur uit laten harden, daarna gewoon monteren.
Op de fotos kun je zien waar hij zit; klein scheurtje met roet eromheen(roet van de uitlaat)
Nieuwe cilinder kopen is geen optie, dus het is "do or die" feitelijk. Ze worden amper meer gemaakt, zijn stervensduur en deze is getuned door een bedrijf.
Deze scheur is waarschijnlijk ontstaan omdat de vorige eigenaar vaak heeft gereden zonder koelvloeistof(de kvs pomp was kapot, die heb ik nu gerepareerd.) ik zag hem regelmatig volgas rijden terwijl de koppakking gewoon stond te bubbelen..
De reden dat ik hier post met een vraag over een derbi cilinder is omdat ik op derbi-forum niet serieus word behandeld en niet word geholpen, hier gelukkig bijna altijd wel.