This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

scheur in blok

Aerox491

Well-Known Member
kan een scheur van +- 8 cm [edit]7 CM[/edit] in je blok kwaad en zou dit kunnen breken ?

Is voor een 70cc 21mm blok

PS Foto's post ik over kwartiertje (ff maken)

Last edited:
Aerox491 said:
ik was vandaag mn blok aan het prepareren voor zaterdag (sprintmeeting)......

ik gok er maar op dat het niet breekt dan (misschien onverantwoord maar goed)

iemand adresjes van aluminium lassers ?

Zo breng je jezelf, en maybe anderen in gevaar.....

en lassen kan wel denk, gewoon bovenste open krijg, en dan dichtlassen, kan er alleen geen carterbout meer in....

Die scheur zit op een zwak punt. En dat zal het altijd blijven. Wat je dan kan doen om het wat sterker te maken is de scheur gewoon dickt/vast lassen. En dan haaks op deze las 3 of 4 korte lassen maken zodat de hoofdlas meer grip heeft op beide helften.

Zoals je weet kan de las losbreken en met een paar dwarslassen verstevig je t alleen maar

open freesen, hele draadbus vullen, en dan nog aluplaat erop lassen, denks, mja als je dit laat doen ben je zo 60€ of meer kwijt, bij een goeie lasser. kan je net zogoed ff nieuwe carters halen.

Een goeie las kan best veel hebben, Zoals JohnB het zegt is het idd netjes, zo heb ik ook weleens iets gelast, dat het nooit zo stevig als eerst was weet de topic starter zelf ook wel... maar of die het houd kan niemand beantwoorden...

een las is vaak sterker

ik zou 1 draadgat opofferen en de scheur geheel recht slijpen gewoon een gleuf dus

+-2-3mm breed

dan laten vollassen DOOR EEN ECHTE LASSER

shit kunenn we niet racen zaterdag hopen dat je hem optijd klaar krijgt me pa kan wel maar is dan wel een week later en dan kan het niet zaterdag en al die afspraken voor niets dan

Oke dan.....! En dat voor 2 tientjes

Was trouwens best een aardige vent, hij had vaker scooterblokken, maar dat was dan meestal uitlaatophangingen enz enz. Hij zag trouwens wel dat ie getuned was en zo....

Kan hem zeker aanraden (voor tel.nr van hem even pm'en)