scheur in blok

Aerox491

Well-Known Member
kan een scheur van +- 8 cm [edit]7 CM[/edit] in je blok kwaad en zou dit kunnen breken ?

Is voor een 70cc 21mm blok

PS Foto's post ik over kwartiertje (ff maken)

Last edited:
Advertisement - register to remove this

een scheur van 8 cm !?! :o
waar zit die dan precies ?

enne, als ik jou was zou iksowieso die carters maar vervangen... want als je blok ook egt in 2en scheurt als je op top rijd, dan ben je nog niet jarig. Niemand kan van te voren met zekerheid zeggen of het gaat scheuren of niet.

had ook een scheur van 8 mischien wel 10 cm , maar die heb ik even goed gelast ,maar bij mij was het achter de uitlaatophanging van een mina vertikaal blok en dus niet echt iets waar de scooter zelf op "leunt"

ligt dus gewoon aan de plek en hoe het is gescheurd

we wachten de foto af.....

zit rechts onder de krukas en begint bij een gat voor een schroef zeg maar....

zie foto's:

IM005925.jpg

IM005926.jpg

IM005927.jpg

IM005928.jpg

IM005929.jpg

IM005930.jpg

mzzl

ik persoonlijk zou niet teveel risico ermee nemen , gaat de scheur maar een klein beetje omhoog? anders kun je aan het einde van de scheur een gaatje boren zodat ie niet verder scheurt en dan goed laten lassen , dan moet je er het beste even een soort geul in frezen (dan is de las wat dieper en zit er meer materiaal aan elkaar) waar de scheur loopt..

volgens mij is er gewoon teveel uit het carter geslepen en doordat de bout erin gedraait is is er een scheur ontstaan lijkt mij

tering , die carters hebben me zoveel geld gekost (tunen,kotteren,polijsten,schroefdraden herstellen enz enz).......

Ik probeer het iig zo te fixen, maar ja.

Er valt zo dus niet meer mee te rijden (ook niet ong. 50 km ofzo?)

En valt aluminium ook gewoon zelf te lassen met je electrisch lasapparaat?

Mzzl

EDIT: heb het opgemeten, is iets minder dan 7 cm (67mm ofzo)

ik was vandaag mn blok aan het prepareren voor zaterdag (sprintmeeting)......

ik gok er maar op dat het niet breekt dan :rolleyes: (misschien onverantwoord maar goed)

iemand adresjes van aluminium lassers ?

mijn meing is ook niet op rijden veel te gevaarlijk en een gevoelige plek, in mijn blok (sr morini blok) zat ook eens een scheur maar was bij uitlaat ophanging in de buurt, dat is gelast maja,
dit zou ik niet doen!

Back