kees
38.8KG 22.2HP 6.83s
Zijn er SBO rijders voor het afschaffen van de rollerbank ? Zoja, met welke alternatieve controles en hoe ?
Ja, uit het verleden is mij duidelijk geworden dat veel metingen met rollerbanken oneerlijk zijn en niet effectief. Bovendien heeft een auto ook een hogere constructie snelheid als de maximaal toegestaande snelheid. Echter moet er wel rekening mee gehouden worden dat het jongeren betreft, en deze meer moeite hebben hun zelf te beheersen.
Is een rollerbank volgens jullie de juiste manier van controleren ? Indien niet, licht even toe.
Nee om de volgende redenen:
1. Metingen worden (vaak) niet accuraat uitgevoerd.
2. Ondanks de constructie snelheid bij sommige scooters hoger ligt, wilt niet zeggen dat men altijd deze snelheid rijd.
3. Men word hetzelfde bestraft als iemand die te hard rijd, terwijl iemand die te hard rijd meer strafbaar is als iemand die een hogere constructie snelheid kan behalen in mijn ogen.
4. Het doen van rollerbank metingen kan ook ongeren inspireren om verder te gaan, en kan voor hun ervaren worden als avondtuur om te voorkomen, waarbij veel gevaarlijke situaties kunnen ontstaan.
Indien er geen rollerbank was geweest, maar wel strenge controles op helm/papieren/snelheid, hadden jullie dan gaan sprinten/racen of op straat blijven rijden ?
Sowieso niet met een sprint scooter. Als ik me verplaats in iemand van 16 of 17 jaar, dan had ik waarschijnlijk wel met een voertuig gereden wat een hogere snelheid had als 45 KM/h. Echter kan ik me nog herinneren uit de tijd toen ik 16 was (toen mijn scooter wel opgevoerd was) ik binnen de bebouwde kom ongeveer 50/60 reed en buiten de bebouwde kom ongeveer 70/80 km/h. Net zoals nu met de auto eigenlijk.
Waarom zijn jullie gaan sprinten/racen ? Omwille van (strenge) controles of ook andere redenen ?
Omdat bij het dermate ver opvoeren van een scooter lijdt tot veel slijtage en het voertuig dan niet meer gebruikelijk zou zijn voor woon/school verkeer, en teveel ging kosten dus.
Ook hielden de vrees voor boetes mij tegen.
Wat vinden jullie van opvoeren op straat en de veiligheidsrisico's / overlast ?
Opvoeren mag wat mij betreft verboden blijven, omdat veel jongeren zichzelf niet kunnen beheersen en door gebrek aan kennis voertuigen op een gevaarlijke manier "opvoeren". Ik ben wel voor het importeren van scooters zonder begrenzers (vario ring / uitlaat begrenzing) waardoor dit ook minder geld kost.
Ja, uit het verleden is mij duidelijk geworden dat veel metingen met rollerbanken oneerlijk zijn en niet effectief. Bovendien heeft een auto ook een hogere constructie snelheid als de maximaal toegestaande snelheid. Echter moet er wel rekening mee gehouden worden dat het jongeren betreft, en deze meer moeite hebben hun zelf te beheersen.
Is een rollerbank volgens jullie de juiste manier van controleren ? Indien niet, licht even toe.
Nee om de volgende redenen:
1. Metingen worden (vaak) niet accuraat uitgevoerd.
2. Ondanks de constructie snelheid bij sommige scooters hoger ligt, wilt niet zeggen dat men altijd deze snelheid rijd.
3. Men word hetzelfde bestraft als iemand die te hard rijd, terwijl iemand die te hard rijd meer strafbaar is als iemand die een hogere constructie snelheid kan behalen in mijn ogen.
4. Het doen van rollerbank metingen kan ook ongeren inspireren om verder te gaan, en kan voor hun ervaren worden als avondtuur om te voorkomen, waarbij veel gevaarlijke situaties kunnen ontstaan.
Indien er geen rollerbank was geweest, maar wel strenge controles op helm/papieren/snelheid, hadden jullie dan gaan sprinten/racen of op straat blijven rijden ?
Sowieso niet met een sprint scooter. Als ik me verplaats in iemand van 16 of 17 jaar, dan had ik waarschijnlijk wel met een voertuig gereden wat een hogere snelheid had als 45 KM/h. Echter kan ik me nog herinneren uit de tijd toen ik 16 was (toen mijn scooter wel opgevoerd was) ik binnen de bebouwde kom ongeveer 50/60 reed en buiten de bebouwde kom ongeveer 70/80 km/h. Net zoals nu met de auto eigenlijk.
Waarom zijn jullie gaan sprinten/racen ? Omwille van (strenge) controles of ook andere redenen ?
Omdat bij het dermate ver opvoeren van een scooter lijdt tot veel slijtage en het voertuig dan niet meer gebruikelijk zou zijn voor woon/school verkeer, en teveel ging kosten dus.
Ook hielden de vrees voor boetes mij tegen.
Wat vinden jullie van opvoeren op straat en de veiligheidsrisico's / overlast ?
Opvoeren mag wat mij betreft verboden blijven, omdat veel jongeren zichzelf niet kunnen beheersen en door gebrek aan kennis voertuigen op een gevaarlijke manier "opvoeren". Ik ben wel voor het importeren van scooters zonder begrenzers (vario ring / uitlaat begrenzing) waardoor dit ook minder geld kost.