SBO Discussietopic : Rollerbanken

Zijn er SBO rijders voor het afschaffen van de rollerbank ? Zoja, met welke alternatieve controles en hoe ?

Ja, uit het verleden is mij duidelijk geworden dat veel metingen met rollerbanken oneerlijk zijn en niet effectief. Bovendien heeft een auto ook een hogere constructie snelheid als de maximaal toegestaande snelheid. Echter moet er wel rekening mee gehouden worden dat het jongeren betreft, en deze meer moeite hebben hun zelf te beheersen.

Is een rollerbank volgens jullie de juiste manier van controleren ? Indien niet, licht even toe.

Nee om de volgende redenen:

1. Metingen worden (vaak) niet accuraat uitgevoerd.
2. Ondanks de constructie snelheid bij sommige scooters hoger ligt, wilt niet zeggen dat men altijd deze snelheid rijd.
3. Men word hetzelfde bestraft als iemand die te hard rijd, terwijl iemand die te hard rijd meer strafbaar is als iemand die een hogere constructie snelheid kan behalen in mijn ogen.
4. Het doen van rollerbank metingen kan ook ongeren inspireren om verder te gaan, en kan voor hun ervaren worden als avondtuur om te voorkomen, waarbij veel gevaarlijke situaties kunnen ontstaan.


Indien er geen rollerbank was geweest, maar wel strenge controles op helm/papieren/snelheid, hadden jullie dan gaan sprinten/racen of op straat blijven rijden ?

Sowieso niet met een sprint scooter. Als ik me verplaats in iemand van 16 of 17 jaar, dan had ik waarschijnlijk wel met een voertuig gereden wat een hogere snelheid had als 45 KM/h. Echter kan ik me nog herinneren uit de tijd toen ik 16 was (toen mijn scooter wel opgevoerd was) ik binnen de bebouwde kom ongeveer 50/60 reed en buiten de bebouwde kom ongeveer 70/80 km/h. Net zoals nu met de auto eigenlijk.

Waarom zijn jullie gaan sprinten/racen ? Omwille van (strenge) controles of ook andere redenen ?

Omdat bij het dermate ver opvoeren van een scooter lijdt tot veel slijtage en het voertuig dan niet meer gebruikelijk zou zijn voor woon/school verkeer, en teveel ging kosten dus.

Ook hielden de vrees voor boetes mij tegen.

Wat vinden jullie van opvoeren op straat en de veiligheidsrisico's / overlast ?

Opvoeren mag wat mij betreft verboden blijven, omdat veel jongeren zichzelf niet kunnen beheersen en door gebrek aan kennis voertuigen op een gevaarlijke manier "opvoeren". Ik ben wel voor het importeren van scooters zonder begrenzers (vario ring / uitlaat begrenzing) waardoor dit ook minder geld kost.
 
- Zijn er SBO rijders voor het afschaffen van de rollerbank ? Zoja, met welke alternatieve controles en hoe ?
Afschaffen, doe gewoon flits en laser controle.

- Is een rollerbank volgens jullie de juiste manier van controleren ? Indien niet, licht even toe.
Niet de juiste controle denk ik er moet altijd een agent op zitten en de 1 is zwaarder dan de ander dus zal ie bij een zwaardere agent meer vrijving hebben dus minder hard gaan.

- Indien er geen rollerbank was geweest, maar wel strenge controles op helm/papieren/snelheid, hadden jullie dan gaan sprinten/racen of op straat blijven rijden ?
Niet met de sprinscooter die ik nu heb daar zit gewoon veel te veel geld in.

- Waarom zijn jullie gaan sprinten/racen ? Omwille van (strenge) controles of ook andere redenen ?
Puur een hobby en de gezelligheid van alle rijders bij elkaar.

- Wat vinden jullie van opvoeren op straat en de veiligheidsrisico's / overlast ?
Ik heb er geen probleem mee als er opgevoerd word op straat je moet gewoon als je opgevoerd rijdt voorzichtig zijn.

.. en tenslotte: Zouden jullie met extreme setups op de straat gaan rijden indien er geen controles waren of het gewoon bij simpel wat opvoeren houden ?
Ik zou niet met exstreme setup's op straat gaan rijden maar heb altijd of er nu wel of geen controle's zijn met een 70cc 21mm carb en yasuni gereden op straat.
 
- Zijn er SBO rijders voor het afschaffen van de rollerbank ? Zoja, met welke alternatieve controles en hoe ?
geen rollerbank is ook niet leuk voor de andere wat wel nog op straat ermee gaan !

wel flitsen en radar !!! dat blijf je toch houden

- Is een rollerbank volgens jullie de juiste manier van controleren ? Indien niet, licht even toe.
rollerbank is helemaal niet juist en weten niet hoe ze ermee moeten omgaan voorbeeldje dat digitale ding op de kop hebt had ik 60 gescoord en gaf 09 haha die agenten allemaal aan het kijken

- Indien er geen rollerbank was geweest, maar wel strenge controles op helm/papieren/snelheid, hadden jullie dan gaan sprinten/racen of op straat blijven rijden ?

ik ben gestopt met straatscooter wegens leeftijd en projectje opgeobud uit eht geld van de scooter moet wel bijlappen mejah


- Waarom zijn jullie gaan sprinten/racen ? Omwille van (strenge) controles of ook andere redenen ?
Puur een hobby en de gezelligheid van alle rijders bij elkaar.

- Wat vinden jullie van opvoeren op straat en de veiligheidsrisico's / overlast ?


wie opgoeverd rijdt weet dat je harder valt met 80 dan met 45 dus eigen schuld zeg ik dan

.. en tenslotte: Zouden jullie met extreme setups op de straat gaan rijden indien er geen controles waren of het gewoon bij simpel wat opvoeren houden ?

zou wel grappig zijn autos ownen maar dat wordt wel erg onveilig !
 
- Zijn er SBO rijders voor het afschaffen van de rollerbank ? Zoja, met welke alternatieve controles en hoe ?

Ja, zoals eerder vermeldt, flitsers en lasergun.

- Is een rollerbank volgens jullie de juiste manier van controleren ? Indien niet, licht even toe.

Nee, de verantwoording om hard te rijden ligt bij de rijder zelf, ookal kunnen sommige mensen die verantwoording niet aan maar dan moet je ook niet op een scooter rijden. Mijn Runner ging ook onbegrensd 80 op teller en ik reed soms ook gewoon 'letterlijk' 30 bij mij in de buurt. Wie ze reet verbrandt moet op de blaren zitten!

- Indien er geen rollerbank was geweest, maar wel strenge controles op helm/papieren/snelheid, hadden jullie dan gaan sprinten/racen of op straat blijven rijden ?

Sprinten en racen niet, maar blijven rijden met me straat scooter wel, de reden waarom ik niet meer op straat rij is gewoon puur om de gedachte van 'ik rij normaal en word toch gestraft'. Sprinten en racen doe ik Overdag niet omdat het gewoon niet veilig is, degene die het gas open durft te trekken op een fietspad (overdag) is niet goed in ze hoofd, er zijn ook nog andere weggebruikers. Dat is de redenen waarom ik Niet op straat Cross.

- Waarom zijn jullie gaan sprinten/racen ? Omwille van (strenge) controles of ook andere redenen ?

Niet zo zeer om de strenge controlles maar het feit dat je weet dat het gewoon Niet veilig is om eventjes door de buurt/stad te crossen. Op SBO kan je doen wat je wilt zonder gelijk als de duivel te worden gezien, ook hier moet je je aan bepaalde regels houden maar dit is voor eigen veiligheid en voor andere. De sfeer is fantastisch en het is gewoon 'meesterlijk' om te zien wat andere mensen Kunnen met hun machine.

- Wat vinden jullie van opvoeren op straat en de veiligheidsrisico's / overlast ?

Opvoeren kan tot een bepaald maximum, de veiligheid ligt bij de berijder van de machine, kijk moet je aan een touwtje trekken om te kunnen remmen dan ben ik van mening dat ze je scooter bij het schroothoop mogen gooien.

- Zouden jullie met extreme setups op de straat gaan rijden indien er geen controles waren of het gewoon bij simpel wat opvoeren houden ?

Nee ik oefen alleen hier en daar op afgelegen terreinen of eventueel naar de maasvlakte. Mijn rijgedrag of rijstyle zou eigenlijk niet veranderen.

gr.
 
Back
Top