Santa Pod Hi-jack(GB)

Dit was die Motohispania RX waar ik het al eerder over had en blijkbaar ook aanwezig was, met bijbehorende tekst:

RX50.jpg


engine.jpg
PARTS FITTED SO FAR


Metrakit 70cc Pro Race Cylinder Kit
Metrakit Pro Race Crankshaft
Dellorto 21 mm Carb
NOS Nitrous System
Modified Clutch (2 extra plates)
Modofied CDi unit (thanks MK)
Aprilia racing exhaust MK (modified)


Hi everyone well the Prof and I are at it again after the X-Race Speedfight we just couldn’t resist playing with one of these babies. With the great handling and power the RX50 has in its standard form it was a natural to be got at. Strip the bike down, crack open the engine remove crank, replace with Metrakit Pro Race Crank add a Metrakit Pro Race 70cc Cylinder Kit, Metrakit Pro Race exhaust and a NOS Nitrous Oxide System. Put back together and road test Awesome but the clutch would not hold up and kept slipping, so Prof got to work, modified the housing and added 2 extra plates, (that’s better). We then booked the RX in with Sussex Rolling Road and spent the day there testing changing jets and other settings. We managed an incredible 35 BHP on one run with the gas, the best run aspirated was 16 BHP which was also an excellent result seeing how these babies only make 8 BHP out of the box.

The only real problem was the CDi which is limited to 12000 rpm and the crank fitted can run upto 16000rpm. A call was made to Metrakit in Spain and they kindly flew over an experimental CDi which was capable of giving the full power potential of the crank (thanks MK) thats better.

The following week we took both the RX50 and our Speedfight to Rockingham Race Way for a track test day along with a lot of other 2 strokers and a good time was had by all and both RX and Speedfight did well against a lot bigger bikes. Our next outing will be at Santa Pod Raceway on the 3rd August for the Scooter Bash (see you all there).
 
Om het nog wat vetter te maken dan....

1029152461-santa pod 8.jpg


Runner 125 omgebouwd naar 180... enkel spijtig van het 'teveel' aan Malossi zooi stickers....
1029152619-santa pod 9.jpg
 
Erg vet dit...

Brengt ons dit op ideeen voor NOS in Nederland?

Als Joor er niet over na gaat denken moet ik toch maar ergens een scootertje vandaan zien te toveren :) 30+ pk's mmmmmmm!!
 
Er zijn er wel meer die met de NOS microbe rondlopen. Alleen zijn de onderdelen niet zo makkelijk te krijgen of betaalbaar:'(

Maar daar wordt aan gewerkt;)
 
Originally posted by Zillion
Die jaguar E-type! mooooooi:~ Die twee mitshubishi lancers evoVI dan!! :~ Klasse! Klasse! Klasse!
:W

die e-type zag er enkel zo uit.... het ding was verder polyester en een soort rolkooi frame 8P
 
Originally posted by Razma


die e-type zag er enkel zo uit.... het ding was verder polyester en een soort rolkooi frame 8P

Meestal zo bij die dragsters, maar dan vind ik het nog heel mooi eruitzien en een grappig idee om een auto waar je eigenlijk nooit aan mag komen die vorm te gebruiken voor een dragster :)
 
Originally posted by -=MOL=-
Erg vet dit...

Brengt ons dit op ideeen voor NOS in Nederland?

Als Joor er niet over na gaat denken moet ik toch maar ergens een scootertje vandaan zien te toveren :) 30+ pk's mmmmmmm!!

Mol: hierbij stel ik me zip beschikbaar;)
 
Originally posted by -=MOL=-
Erg vet dit...

Brengt ons dit op ideeen voor NOS in Nederland?

Als Joor er niet over na gaat denken moet ik toch maar ergens een scootertje vandaan zien te toveren :) 30+ pk's mmmmmmm!!

We kunnen natuurlijk ook Euro's gaan verbranden. Voorlopig geen NOS voor mij.
 
Originally posted by JeroenRs50


Mol: hierbij stel ik me zip beschikbaar;)

Ok, wanneer kan ik em ophalen?

Originally posted by Joor


We kunnen natuurlijk ook Euro's gaan verbranden. Voorlopig geen NOS voor mij.

Ik dacht dat jij alleen Malossi cilinders verbrande ;)
 
Back
Top