Runner voorvork reviseren????HOE???????

wiwirast

Well-Known Member
--------------------------------------------------------------------------------
Titel lijkt me duidelijk.Wat heb ik allemaal nodig om hem te reviseren???En kan iemand beetje uitleggen hoe ik te werk moet gaan????Wat voor olie moet er weer in??

ik hoop hier antwoorden te krijgen

Advertisement - register to remove this

Ik heb zelf ook heel mijn voorvork uit elkaar gehaald (deze was van een nrg mc2) het is dus wel mogelijk maar de kans is groot dat alles vast zit aan circlipjes en teflon bussen die er in zitten.
Het is dus meer een kwestie van alles er uit rammen dan het voorzichtig demonteren. De circlipjes moet je er zoizo uit rammen aangezien je daar niet bij kan met een gewoone circlip tang en verder heb ik die teflon bussen er uit gebrand/ gesmolten aangezien er geen beweging in te krijgen was.
Er zit ook zeker geen olie in en het enige wat ik tegen kwam was zooi wat waarschijnlijk vervuild vet was.
veel succes er mee.

ivo_nrg said:
Ik heb zelf ook heel mijn voorvork uit elkaar gehaald (deze was van een nrg mc2) het is dus wel mogelijk maar de kans is groot dat alles vast zit aan circlipjes en teflon bussen die er in zitten.
Het is dus meer een kwestie van alles er uit rammen dan het voorzichtig demonteren. De circlipjes moet je er zoizo uit rammen aangezien je daar niet bij kan met een gewoone circlip tang en verder heb ik die teflon bussen er uit gebrand/ gesmolten aangezien er geen beweging in te krijgen was.
Er zit ook zeker geen olie in en het enige wat ik tegen kwam was zooi wat waarschijnlijk vervuild vet was.
veel succes er mee.

en daarom kun je beter gewoon een nieuwe vork kopen , en dan ook nog om het feit dat de binnenpoten vaak ook ingesleten zijn en je die dus eigenlijk ook nieuw moet kopen , dan moet je dus 4 teflon bussen , 2 of 4 circlips en binnenpoten kopen en dan nog het werk wat je er van hebt.

Back