runner trekt niet na vario ring verwijderen

angerb0y

Well-Known Member
heyy mensen ik heb deze week mn varioring eruit gehaald en hij haald nu 70-80
maar hij trekt voor geen meter meer,moet ik em dan gewoon afstellen met rolletjes en sproeiers? thanks mensen voor alle hulp van vorige topics ;)
 
Advertisement - register to remove this

ik zou beginnen met een halve gram minder. hij trekt van 0 tot bv 10 of 15kmpu wel lekker op? let wel op met die zuigerstop trouwens, als je elke keer de boel los en vast moet zetten kan je beter een variosleutel kopen.
 
sproeier hoef je niet te veranderen , het toerental veranderd namelijk niet , de motor loopt nog exact hetzelfde behalve dat de snaar wat hoger komt.

de scooter is op 2 manieren begrensd , op snelheid (varioring) en vermogen (uitlaatprop) , zolang de uitlaatprop er niet uit is heeft niks meer kracht ,maar krijgt het wel moeilijker nadat je de varioring verwijderd. maar het kan dus wel zijn dat de rollen daardoor iets lichter moeten , ik zou met een halve gram beginnen , een hele gram is best veel in een runner met std uitlaat.
 
als ik stil sta en ik doe vol gas dan gaatie eerst haperen en heel langzaam optrekken, daarna paktie em pas en dan trektie wat sneller op maar ook niet super maar als ik dan een klein beetje minder gas geeft trektie sneller op als in vol gas :p, anyway de rolletjes etc zijn nog allemaal standaard ik heb geen idee hoeveel gram het is. waar kan ik dat zien ? :D:D thanks mensen
 
ja runner rst sp 50 2010, hij haperde niet voor ik de ring eruit had gehaald. zoals ik al zei als ik stil sta en ik doe vol gas dan trektie heel langzaam op en hoor ik soms de motor beetje brommen :p, als ik dan wat gas terugneem trektie sneller op. maar als ik gewoon een hele tijd vol gas doe dan looptie wel gewoon lLANGZAAM op naar topsnelheid. dus ik denk idd dat het aan de rolletjes ligt want ik heb nog alles standaard behalve dan mn varioring want die is eruit :)
 
ja runner rst sp 50 2010, hij haperde niet voor ik de ring eruit had gehaald. zoals ik al zei als ik stil sta en ik doe vol gas dan trektie heel langzaam op en hoor ik soms de motor beetje brommen :p, als ik dan wat gas terugneem trektie sneller op. maar als ik gewoon een hele tijd vol gas doe dan looptie wel gewoon lLANGZAAM op naar topsnelheid. dus ik denk idd dat het aan de rolletjes ligt want ik heb nog alles standaard behalve dan mn varioring want die is eruit :)

Welnu, ik heb dezelfde en de problemen die je beschrijft komen me bekend voor.
Allereerst zitten er veel te zware rollen in. Bij mij was dat 8.5 gram.
Ik heb deze vervangen voor 6,2 grams rollen.

Ook moet je iets aan je sproeier doen. Bij mij was ie 70 en heb ik vervangen voor 74. Tevens heb ik even gekeken naar het clipje van de gasnaald en tot mijn verbazing zat het clipje bovenin. Hij stond dus te arm. Deze heb ik naar de middelste stand gezet.

Speel maar eens met je sproeier en luchtstelschroef. (1,5 slag is gewoon goed)
Let ook op bij de rollen. De variateur van deze runners hebben 16x13 mm rollen. Ook is de V-snaar dunner dan ik gewend ben van piaggioblokken.

En.... ook de uitlaat ontgrenzen is een must. Piemels inknijpen of afsnijden en dichtlassen.

Ik zou zeggen... success
 
vraagje. als ik nou gewoon naar de dealer gaat en rolletjes, sproeier enzo koopt, is het dan mischien mogenlijk om met 1 van jullie mn runner goed af te stellen en als je er verstand van heb de uitlaat te ontgrenze? dan wil ik er nog voor betalen ook :) ik woon in rotterdam.
 
Back
Top