oja sorry, heb t met de start pilot gedaan rondom spruitstuk - carburateur gaat ie hoger in toerental.Pak een bus remmenreiniger en spuit rondom de carburateur en spruitstuk tijdens het stationair draaien. Als je merkt dat het toerental bij het spuiten op een bepaalde plek zakt weet je waar de lek zit.
ja ik heb startpilot gebruikt dacht dat dat juist hielp met starten ivm benzine?, maar luchtschroef staat 1,5 heb ik altijd. en stationair schroeg maakt niet veel verschil op t momentDit werkt normaal gesproken juist andersom. Als de scooter valse lucht trekt, dan krijgt hij teveel lucht. Door het teveel aan lucht en een tekort aan benzine gaat hij hoger in toeren lopen. Spuit je remmenreiniger op een plek waar die lekt, dan simuleer je het tekort aan brandstof. Doordat je veel erin spuit krijgt hij op dat moment teveel brandstof en te weinig lucht. Toerental gaat omlaag.
Heb je al eens gekeken naar de lucht en stationair schroef?
toen deed die t wel beter zegmaar, gw later uitvallen qua gas etc.Als je de luchtschroef helemaal dicht draait, dus naar rechts. Wat gebeurd er dan?
maar dit zou niet opgelost worden door grotere sproeier?“
heb nu een andere 17,5 eeop gezet, sproeier 68 choke dicht liep die niet stationair, viel die ook uit met rijden. Choke open reed die wel.
nu met sproeier 74 rijdt die wel choke dicht maar blijft niet stationair lopen.”
Dat niet stationair lopen kan je wellicht oplossen door de luchtschroef iets wijder te zetten dus meer naar buiten. Dit icm de stationairschroef meer naar rechts.
momenteel heb ik luchtschroef helemaal naar 10 gedraaid en loopt ie niet stationair, valt wel iets minder snel uit stationair schroef staat helemaal dichtEen grotere sproeier betekent niet dat hij dan wel stationair gaat lopen. Daar is o.a de luchtschroef voor. Normaal gesproken valt de scooter uit als de luchtschroef helemaal dicht staat. Ik zou dat even proberen.
als het goed is niet, kan hier geen zekerheid op geven. Maar hij heeft wel een keer goed gereden, toen had hij een klein dipje maar top was 90, toen heb ik problemen met de kabelboom gehad dus stond ie n tijdje stil. en sindsdien heeft die valse lucht gepakt. weet niet hoe dat ineens kan denk dat ik perongeluk iets kapot heb gemaakt of verschoven maar ja naar mijn weten geen warmloper,Oke andere vraag. De cilinder is niet stiekem een keer warm gelopen? Als je door de uitlaatpoort naar binnen kijkt kan je de cilinderwand en de zijkant van de zuiger bekijken. mag geen aanloopsporen hebben. Dit om even wat uit te sluiten.
denk je niet dat hij nog valse lucht ergens pakt?Oke andere vraag. De cilinder is niet stiekem een keer warm gelopen? Als je door de uitlaatpoort naar binnen kijkt kan je de cilinderwand en de zijkant van de zuiger bekijken. mag geen aanloopsporen hebben. Dit om even wat uit te sluiten.
ja uiteindelijk nieuwe bougie op gedaan en een zip 2t luchtfilter hij rijdt nu mer 64 wel wat beter ja iniedergeval stationair als die watm isHet is een vreemd geval. Ik denk dat je voor de zekerheid even de cilinder moet checken
ja het lag dus aan de carburateur met eentje die goed was en sproeier 64 liep die goedvervang de krukas keerringen eens , vaak de ontsteking kant gaat lek .
En zet er Sproeier 72 in .