runner pakt valse lucht

jayvanveen

Member
Kan iemand me helpen, mijn runner 50cc carburateur uitvoering pakt volgens mij valse lucht.

ik heb er een 17,5 dellorto opzitten de rest is origineel.

als ik hem stationair laat lopen dan gaat ie vanzelf omhoeg in de toeren en omlaag.

als ik dan gas geef valt ie uit, sproeier 74 zit er nu in
Post automatically merged:

 
Advertisement - register to remove this

Pak een bus remmenreiniger en spuit rondom de carburateur en spruitstuk tijdens het stationair draaien. Als je merkt dat het toerental bij het spuiten op een bepaalde plek zakt weet je waar de lek zit.
 
Pak een bus remmenreiniger en spuit rondom de carburateur en spruitstuk tijdens het stationair draaien. Als je merkt dat het toerental bij het spuiten op een bepaalde plek zakt weet je waar de lek zit.
oja sorry, heb t met de start pilot gedaan rondom spruitstuk - carburateur gaat ie hoger in toerental.

dus ik een nieuw spruitstuk bestellen die was al wat strakker rondom de carb dus ik met alle hoop opnieuw proberen doet ie t nogsteeds niet

dus ik denk niet dat t door t spruitstuk komt.
 
Dit werkt normaal gesproken juist andersom. Als de scooter valse lucht trekt, dan krijgt hij teveel lucht. Door het teveel aan lucht en een tekort aan benzine gaat hij hoger in toeren lopen. Spuit je remmenreiniger op een plek waar die lekt, dan simuleer je het tekort aan brandstof. Doordat je veel erin spuit krijgt hij op dat moment teveel brandstof en te weinig lucht. Toerental gaat omlaag.

Heb je al eens gekeken naar de lucht en stationair schroef?
 
Dit werkt normaal gesproken juist andersom. Als de scooter valse lucht trekt, dan krijgt hij teveel lucht. Door het teveel aan lucht en een tekort aan benzine gaat hij hoger in toeren lopen. Spuit je remmenreiniger op een plek waar die lekt, dan simuleer je het tekort aan brandstof. Doordat je veel erin spuit krijgt hij op dat moment teveel brandstof en te weinig lucht. Toerental gaat omlaag.

Heb je al eens gekeken naar de lucht en stationair schroef?
ja ik heb startpilot gebruikt dacht dat dat juist hielp met starten ivm benzine?, maar luchtschroef staat 1,5 heb ik altijd. en stationair schroeg maakt niet veel verschil op t moment
 
Als je de luchtschroef helemaal dicht draait, dus naar rechts. Wat gebeurd er dan?
toen deed die t wel beter zegmaar, gw later uitvallen qua gas etc.

heb nu een andere 17,5 eeop gezet, sproeier 68 choke dicht liep die niet stationair, viel die ook uit met rijden. Choke open reed die wel.
nu met sproeier 74 rijdt die wel choke dicht maar blijft niet stationair lopen.

is het dan een idee dat het nu opgelost is maar ik een grotere sproeier moet hebben?
want rijdend met sproeier 74 doet ie het goed 1 minuut daarna rijdt die wat langzamer van 50 naar 20/30 ofzo, dan 5 seconde gas los laten en hij ging weer sneller.

Ik hoop dat dit logisch klinkt want weet niet hoe ik het goed moet verwoorden
 

heb nu een andere 17,5 eeop gezet, sproeier 68 choke dicht liep die niet stationair, viel die ook uit met rijden. Choke open reed die wel.
nu met sproeier 74 rijdt die wel choke dicht maar blijft niet stationair lopen.”

Dat niet stationair lopen kan je wellicht oplossen door de luchtschroef iets wijder te zetten dus meer naar buiten. Dit icm de stationairschroef meer naar rechts.
 

heb nu een andere 17,5 eeop gezet, sproeier 68 choke dicht liep die niet stationair, viel die ook uit met rijden. Choke open reed die wel.
nu met sproeier 74 rijdt die wel choke dicht maar blijft niet stationair lopen.”

Dat niet stationair lopen kan je wellicht oplossen door de luchtschroef iets wijder te zetten dus meer naar buiten. Dit icm de stationairschroef meer naar rechts.
maar dit zou niet opgelost worden door grotere sproeier?
 
Een grotere sproeier betekent niet dat hij dan wel stationair gaat lopen. Daar is o.a de luchtschroef voor. Normaal gesproken valt de scooter uit als de luchtschroef helemaal dicht staat. Ik zou dat even proberen.
 
Een grotere sproeier betekent niet dat hij dan wel stationair gaat lopen. Daar is o.a de luchtschroef voor. Normaal gesproken valt de scooter uit als de luchtschroef helemaal dicht staat. Ik zou dat even proberen.
momenteel heb ik luchtschroef helemaal naar 10 gedraaid en loopt ie niet stationair, valt wel iets minder snel uit stationair schroef staat helemaal dicht
Post automatically merged:

en luchtschroef helemaal dicht valt ie idd meteen uit, dus ik merk verschil maar loopt niet nog niet stationair.
Post automatically merged:

maar wat betekent het dan dat de runner na een minuut of twee langzamer rijdt?
 
Oke andere vraag. De cilinder is niet stiekem een keer warm gelopen? Als je door de uitlaatpoort naar binnen kijkt kan je de cilinderwand en de zijkant van de zuiger bekijken. mag geen aanloopsporen hebben. Dit om even wat uit te sluiten.
 
Oke andere vraag. De cilinder is niet stiekem een keer warm gelopen? Als je door de uitlaatpoort naar binnen kijkt kan je de cilinderwand en de zijkant van de zuiger bekijken. mag geen aanloopsporen hebben. Dit om even wat uit te sluiten.
als het goed is niet, kan hier geen zekerheid op geven. Maar hij heeft wel een keer goed gereden, toen had hij een klein dipje maar top was 90, toen heb ik problemen met de kabelboom gehad dus stond ie n tijdje stil. en sindsdien heeft die valse lucht gepakt. weet niet hoe dat ineens kan denk dat ik perongeluk iets kapot heb gemaakt of verschoven maar ja naar mijn weten geen warmloper,
 
Back
Top