Runner giannelli reverse

Hallo,
Dit is de setup van mijn runner:
50cc std
17.5mm dellorto
5.0g rollen
Omega silver trekveren
Giannelli reverse

Ik had eerst een sito plus en daarmee trok hij goed op. Heb nu de giannelli erop gezet en hij komt bijna niet vooruit, bij 30 km/u uur begint hij pas te trekken. Ik heb nu gevonden dat dit waarschijnlijk aan de drukveer ligt. Welke drukveer kan ik nu het beste erin zetten?
 
Advertisement - register to remove this

En nog een andere vraag:

Eerst toen ik de scooter startte liep hij gewoon meteen stationair( met de sito plus).Nu met de giannelli als ik hem nu koud start moet ik vol gas geven anders valt hij uit. Hij blijft dan ook bij 3000 toeren hangen. Na 1 minuut volgas te geven rijd hij pas aan. Waar ligt dit aan?

Sproeier heb ik al verhoogd trouwens.
 
Ik heb nu een malossi witte drukveer. Maar het is nog steeds dat hij op het begin niet trekt en bij 30kmu ineens wel. Het ligt dus aan de carburateur denk ik, er zit nu een sproeier 70 in met luchtschroef op anderhalve slag.
Maar mijn lokale brommerboer zegt dat de giannelli reverse op een std 50cc altijd heeft dat hij pas later begint te trekken. Maar tot 30kmu komt hij echt amper vooruit. Hoe kan ik dit oplossen?

Edit: tot 30 hapert hij heel erg en dan ineens trekt hij wel goed.
 
Last edited:
..Testen met andere Sproeiers , als dat niet lukt .. iets lichter in Rollen gaan .
Elke Scooter reageert anders , Koop een Testset Sproeiers , en een Test Set Rollen.
Je kan ook nog drukveer Malossi Geel proberen.

Je had beter een Yasuni R er onder kunnen zetten , die is over het algemeen makkelijker om de Scooter af te stellen.
 
Ik heb nu sproeier 64 tot en met 74 geprobeerd maar het maakt bijna niks uit hoe de scooter rijd. Bij sproeiere 68 is de bougie mooi bruin dus die is het beste denk ik. Maar hij hapert op het begin mog steeds erg en begin pas te trekken bij 30 en soms zelfs pas bij 45. Maar toen de scooter uren buiten had gestaan en dus koud was toen reed hij wel goed weg en reed hij even perfect. Na 1km te rijden was het weer dat hij bij 30 pas goed begint te rijden. Het is trouwens wel zo als ik hem op standaard zet en dan gas geef dat hij dan niet blijft hangen in toeren en het gewoon goed doet. Hoe kan ik dit dan oplossen?

Alvast bedankt.
 
..Raar verhaal met jou Scooter ..
Hoeveel km heb deze gelopen met je huidige Cilinder ?

Gecontroleerd op valse lucht? ( Vacuum slangen en keeringen ?

Vreemd ... want als de Scooter Koud is ( als de choke er op staat rijdt die wel goed ).. kan \valse lucht zijn .

Spuit de boel in met Remmenreiniger of Deodorant , en kijk / luister of de Scooter anders gaat lopen.

Ga eens lichter in Rollen.
 
Hij heeft zon 2000km gelopen met deze cilinder dus is nog als nieuw.

Ik heb nu de choke er eens helemaal afgehaald en nu loopt hij al een stuk beter. Ik merk dat hij nog niet helemaal perfect is afgesteld maar het is al 3x beter. Is de choke dan gewoon kapot of waar ligt dit anders aan?

Edot: hij trekt nu vooral van 0 tot 10 niet lekker op maar heb gevonden dat als ik bij de vario wat shimringetjes toevoeg dat de v snaar gelijk ligt dat dat dan beter is.
 
Last edited:
Ik heb nu een beetje zitten testen nog met de choke erop en de choke er helemaal af. Hij rijd met choke erop voor geen meter en als de choke eraf is rijd hij prefect nu. Maar ik wil toch eigenlijk wel gewoon met de choke erop kunnen rijden omdat hij anders smorgens niet goed start. Hoe kan ik dit oplossen?

Als de choke er helemaal af is krijgt hij extra lucht en extra benzine toch omdat het dan een open gat is? Of moet ik dat zo niet zien?
 
..Test de choke eens .. haal die er uit, en zet er 12 volt op .. kan je zien of die werkt .
Als die werkt ... Choke er in zetten , en ff Luchtfilter openmaken , en rijden zonder luchtfilter mat .
Als de Scooter meer lucht nodig heeft , is de Sproeier te groot.

Bij een std 50 Cc zit er gemiddeld Sproeier 58 in , met snelle uitlaat iets hoger.
 
Back
Top