This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

runner 70cc gaat niet snel

runner_70NL

New Member
hoi, ik heb tijdje terug een runner 70cc gekocht, zit nu ingereden dr 70 in goede compressie, 19mm dellorto met sproeier 85 gas naald stand op de 2 uit 4en power filter, polini vario 6.3g rollen, rode trek en geel druk, standaard sito plus en orgineel krukas zonder speling. hij gaat alleen niet heel snel, ging blijkbaar ooit 95 maar nu max 73 gps. de bougie is gewoon koffie bruin. als ik vol gas geeft komt er veel lawaai uit, vermoed meer geluid dan kracht. wat moet ik hier gaan aanpassen om hem sneller te laten gaan???
 
De gele Malossi druk en trekveren zijn te sterk voor een laagtoerige Dr70.
Probeer eens een witte Malossi drukveer en witte of gele trekveertjes,
dan zal die een stuk beter en sneller rijden.
 
Toevallig heb ik die nog liggen! Zal ze maar zsm proberen. Bedankt voor de tip!
Vergeet niet de rollen af te stellen na de montage van de lichtere drukveer en trekveren,
de rollen zullen 9 van de 10 ook lichter moeten worden.
Of je hebt geluk en de rollen die je nu hebt in de vario matchen gelijk goed met de drukveer en trekveren.
Een powerfilter is niet nodig met deze setup en zal meer een belemmering worden in de afstelling zelf,
de DR70 werkt het beste met een standaard luchtfilter gezien de lage toeren die niet veel verschillen van een standaard 50 cc,
met de setup die je gebruikt kan je een snellere scooter maken met minder geluid dus minder opvallend met een standaard luchtfilter.
 
Last edited: