This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Ayrton013

Well-Known Member
Beste...
Ik zit met t volgende ik ben zo dom geweest om mijn zip 2t die ik zelf heb opgebouwd in te ruilen voor een gilera runner aangezien mijn lengte (2m)
Nu dat ik met deze persoon ben weze ruilen ondervindt ik steeds meer problemen, er zit momenteel een NTT Blok onderzit (niks mis mee veder denk ik) alleen was dat blok niet 100% eerst kreeg ik een vastloper dus de cilinder laten vervangen + vertanding ook laten vervangen nu 550 euro lichter ben ik er einde raad... ik krijg m maar niet gestart en omdat ik zelf niet alles heb gemonteerd en die gene van die scooter winkel mij nu zelf alles laat oplossen omdat hij het zelf te druk heeft ( niet dat ik t erg vindt ofzo maar omdat ik ook meer wil leren ) maar buiten dat heb ik een andere kabelboom erin gezet nog steeds deed hij niks geen vonk niks dus ik een andere cdi erin gezet nu vonkt hij wel ( rijd op brommix btw ) alleen nu vonkt ie alleen start hij niet wnr ik de bougie eruit haal was ie een beetje nat maar was nog steeds zilver ( nieuwe bougie btw ) alleen was ie een beetje nat

wat zeggen jullie wat ik moet doen ik heb nu toch al zoveel geld in die schijt scooter gestop dadelijk is het een simpel probleem en krijgt een idioot m zomaar aan de praat als je snapt wat ik bedoel ik hoop dat jullie mij kunnen helpen want lopen is ook geen optie

voor meer info vraag gerust!! Ik probeer zo veel mogelijk te vertellen en wat ik zelf heb ondervonden aan de scooter, want zonder jullie weet ik niet of dat ding ooit nog gaat lopen alvast bedankt

Ayrton013
 
Zolang de motor niet aanslaat blijft de bougie ook zilver (nieuw dus).
Verkleuring van de bougie is gewoon de afzetting van de verbrandingsresten op de bougie en aangezien hij niet loopt vindt er ook geen verbranding en afzetting plaats.

Dus als ik het goed begrijp, heb je nu een goeie vonk en wordt de bougie vochtig dus ik zou de compressie nog eens (laten) meten.

Zeker omdat de cilinder is vervangen.

Verder even controleren of de ontsteking op tijd staat, dit door te controleren of het spietje en de spiebaan van het vliegwiel op de goeie plaats op de krukas zit.
 
Ik heb een vergelijkbaar probleem gehad met mijn NRG Power, kijk even de ontstekingstekker even na. Deze maakte bij mij geen goed contact meer. Dit heb ik opgelost door met concactspray de stekker in te spuiten en dan met een tandenborstel goed scrubben. Anders kan je nog even kijken of je ontsteking genoeg "kracht" geeft voor een goeie vonk.