hallo, eindelijk na een paar weken zeuren aan ouder, gisterenavond een typhoon 125cc blok gehaald, welliswaar zonder kabelboom maar dat zou ik allemaal wel gefixt krijgen, igg dat dacht ik..
nu hangt het blok er gelukkig onder( na een hoop gevloek, en een bloedrode muur..) nu komen we op het, jawel bekende gedoe van dit soort acties :: ELEKTRONICA, een hoop GE K:XT {!
heb trouwens wel al een elektrisch schema kunnen vinden ongeveer..
weet niet of doorlinken mag, http://manuals.wotmeworry.org.uk/useful info/Info_manual_1.pdf
Op pagina 20 staat hij..
nu zit ik met het volgende,alles aangesloten zoals ik dacht dat het moest alleen om te testen, Spoel--[4kabelige]->cdi---[enkele kabel]->bobine(zit aan frame geaard)---> bougiedop... in princiepe dacht ik dat dit zou werken, meet alleen maar 14V, dus te weinig voor een vonkje..
na het aansluiten van de cdi, bobine heb ik een 3kabelige stekker over die hing los.. ook te zien op het schema ( IGNIGTION SWITCH ) op het plaatje staat dat er alleen de groene opzit, de andere 2 staan er op het schema niet op, dit zijn 2 gele, groene is aarde lijkt me in dit geval dus ik heb dat stekkertje van 3 stekkerige eraf gehaald en de groene op het frame aangesloten, gekickt en nu meet ik al +-1000V in de bougie dop met + in de dop en - op het frame..
nog niet genoeg dus, zou het dan aan de massa kabel kunnen liggen dat het frame-->blok geen massa heeft (heb ik geen, weet iemand of er deze bij typhoon 125 AC std. opzit?), of aan bobine of aan de cdi of misschiens aan iets heel anders?
iemand enig idee, ben ik je voor eeuwig dankbaar!!
oja eventjes wat foto's hoe je een blok er NIET op moet zetten x|
nu hangt het blok er gelukkig onder( na een hoop gevloek, en een bloedrode muur..) nu komen we op het, jawel bekende gedoe van dit soort acties :: ELEKTRONICA, een hoop GE K:XT {!
heb trouwens wel al een elektrisch schema kunnen vinden ongeveer..
weet niet of doorlinken mag, http://manuals.wotmeworry.org.uk/useful info/Info_manual_1.pdf
Op pagina 20 staat hij..
nu zit ik met het volgende,alles aangesloten zoals ik dacht dat het moest alleen om te testen, Spoel--[4kabelige]->cdi---[enkele kabel]->bobine(zit aan frame geaard)---> bougiedop... in princiepe dacht ik dat dit zou werken, meet alleen maar 14V, dus te weinig voor een vonkje..
na het aansluiten van de cdi, bobine heb ik een 3kabelige stekker over die hing los.. ook te zien op het schema ( IGNIGTION SWITCH ) op het plaatje staat dat er alleen de groene opzit, de andere 2 staan er op het schema niet op, dit zijn 2 gele, groene is aarde lijkt me in dit geval dus ik heb dat stekkertje van 3 stekkerige eraf gehaald en de groene op het frame aangesloten, gekickt en nu meet ik al +-1000V in de bougie dop met + in de dop en - op het frame..
nog niet genoeg dus, zou het dan aan de massa kabel kunnen liggen dat het frame-->blok geen massa heeft (heb ik geen, weet iemand of er deze bij typhoon 125 AC std. opzit?), of aan bobine of aan de cdi of misschiens aan iets heel anders?
iemand enig idee, ben ik je voor eeuwig dankbaar!!
oja eventjes wat foto's hoe je een blok er NIET op moet zetten x|
Last edited: