Gilera runner 50cc dd elektrische probleem

Beste Forum leden,

Ik heb een gilera runner Sp uit 98 deze heb ik van de grond af opgebouw blok gereviseerd frame gespoten velgen gespoten.

Ik zit met het volgende probleem bij het loshalen van de ontsteking deze zaten aangesloten bij het loshalen vergeten welke draden aangesloten moeten worden, uit de stator komen er 3 kabels voor de cdi unit groen-rood - en-wit, massa vastgezet aan het frame. De andere 3 kabels die uit de stator komen zijn groen - grijs- en zwart. Deze dienen aan de kabelboom vastgezet te worden. Nou heb ik de kabels gevolgd van de kabelboom 1 gaat er naar de contact slot, de gele en blauw-wit gaan naar de 12volt regelaar geel aansluiting 8 op de 12 regelaar en de blauw-wit draad gaat naar aansluiting 2 op de regelaar. Wat heb ik nu gedaan ik heb de groene draad van de contact slot op het groene kabel aangesloten, blauw wit draad op de witte kabel en de gele kabel op de - van de accu aangesloten, Na 1 keer kicken of elektrische start start de runner in 1 keer. Maar naar mijn mening klopt het niet, wanneer ik de knipperlicht aan zet gaat de koplamp branden en blijft de richtingaanzwer branden. Ik meet op de aansluiting 8 gele draad regelaar 12 volt en op de blauw wit niks en de groene die uit stator komt wisselend volt. Mocht er nog vragen of onduidelijkheden zijn laat het me weten dan kan ik de desbetreffende info toelichten.
 

Attachments

  • 20210815_175607.jpg
    20210815_175607.jpg
    161.3 KB · Views: 27
Advertisement - register to remove this

Nou de oplossing was heel simpel, de runner die ik op heb gebouwd, en ik niet uit kwam met de bedrading. Wat heb ik gedaan een originele stator gekocht met de juiste kabels, de stator die erin heeft gezeten was een imitatie stator uit die niet voor de runner geschikt was. Vandaar de probleem dat deze geen laadvermogen had voor de accu. Dus in precipe beetje zoeken en rondbellen ben ik er uit gekomen. Dus deze topic ka gesloten worden of verwijderd worden. Op dit forum kom ik veel giswerk tegen mensen praten alsof ze het uitgevonden hebben en geven mensen verkeerde antwoorden. Het is heel simpel je gezonde verstand gebruiken en niet alles maar klakkeloos aannemen bespaart je een hoop moeite geld.
 
Back
Top