Runner 50 kenteken op Runner 180

Dre180cc

Well-Known Member
Hallo iedereen,
Dit is me eerste berichtje..
Maar ik heb een vraagje natuurlijk :)

Ik heb een rode runner 50cc en ik wil graag nog een rode 180cc runner erbij kopen en dan mijn 50cc kenteken op de 180cc zetten.

Zou de politie hier echt achter kunnen komen als je aangehouden wordt?
Dat gebeurt toch niet zo snel. Want in de papieren staat natuurlijk rode runner etc... alleen het enigste verschil is dat de framenummers ofzo niet kloppen, maarja die framenummers etc worden toch niet echt gecontroleerd?
En eventueel zou ik er nog een eurobegrenzertje op kunnen zetten voor als je rollerbank problemen krijgt :winner: .

Wat denken jullie hiervan?
Thankss 8P
 
Advertisement - register to remove this

ik zou t niet doen want politie merkt t toch wel dat hij 180 cc is
als politie door heb zit je zwaar in de problemen

geen kenteken, motor runner, valse plaat etc
 
Niet verzekerd bij ongeluk :)

Maar sowieso vaak denken mensen dat de politie echt dom is, als jij met 100 op een weg rijdt dan snappen hun ook echt wel dat het geen 50cc is ;)
 
vind je jezelf niet een beetje een stumper als je zoiets vraagt?

het is gewoonweg illegaal om nummers te gaan overzetten van het frame , ook een 180cc kun je niet legaal als brommer laten rijden of andersom...

je snapt toch zelf wel dat dit legaal gezien onmogelijk is toch?

je framenummer kan ZEER zeker wel worden gecontroleerd , je hebt niet voor niks een kenteken , deze hoort bij een bepaald framenummer.

je krijgt gewoon problemen met zoiets , en ik hoop ook niet dat het forum aan zoiets meewerkt..
 
aan 1 kant heb je gelijk melf, maar is een beetje dubbel aangezien er hier mensen rijden met setups waar je even of harder zelf mee gaat als een runner 180 op normaal kenteken (brom)
 
melf je hebt gelijk,
maar hij kan het doen, alleen moet ie zich dan realiseren dat het illegaal is.
Als hij het risico wil lopen moet ie dat zelf weten..
 
Plus dat je veel harder optrekt en je top veels te hoog is
voor het fiets/brommerpad.
Politie ziet het al aan je uitlaat en hoort het aan het geluid
wat duidelijk als een echte motor klinkt.

Je bent je scoot dan kwijt en krijgt nog tegen de 1000 euro boete
als ze je overal voor bekeuren.

Dus gewoon niet doen.
Het lijkt wel allemaal leuk.
Maar het word alleen maar narigheid.
 
aan 1 kant heb je gelijk melf, maar is een beetje dubbel aangezien er hier mensen rijden met setups waar je even of harder zelf mee gaat als een runner 180 op normaal kenteken (brom)

die zetten alleen geen kentekenplaten op verkeerde frames ;)
 
als eerste is het niet slim om te doen ivm verzekering gezeik politie etc.
maar doe je het toch dan moet je echt oppassen want de politie is de laatste tijd veel scherper op dit soort dingen (door gebruik bij criminele zaken etc) en ze herkennen tegenwoordig een 180cc(blok) duidelijk aan de luchtfilter en ook aan de uitlaat die veel dikker is dan een 50cc orginele uitlaat.
 
99% van de mensen herkent een pia groot blok echt niet, agenten hebben er ook geen verstand van, muv utrecht en miss andere grote steden waar er wat meer zijn die het herkennen. Het lijkt me dat agenten opgevoerde scooters ten eerste aan het harde geluid herkennen. En aangezien er meer en meer 4takt scooters op straat verschijnen, die maken een zwaarder geluid met hun 50cc, valt zon blok echt niet op.
Je kan het trouwens gewoon begrenzen, ik moest een keer op de rollerbank met een zip met skr150 blok, en alles was in orde:p.
 
99% van de mensen herkent een pia groot blok echt niet, agenten hebben er ook geen verstand van, muv utrecht en miss andere grote steden waar er wat meer zijn die het herkennen. Het lijkt me dat agenten opgevoerde scooters ten eerste aan het harde geluid herkennen. En aangezien er meer en meer 4takt scooters op straat verschijnen, die maken een zwaarder geluid met hun 50cc, valt zon blok echt niet op.
Je kan het trouwens gewoon begrenzen, ik moest een keer op de rollerbank met een zip met skr150 blok, en alles was in orde:p.


Juist dat met die 4takten dacht ik nou ook :p
en die goedkope 4takten hebben tegenwoordig ook van die grote/dikke standaard uitlaten.. dus :)
 
je kan ook een 180cc runner kopen en je als een normale motor gedragen, ik weet niet hoe hoog de boete is voor joyriden?
 
motor runner kopen,verzekeren en op naam zetten van je ouders.Krijg je enkel een boete voor geen rijbewijs.Moet je natuurlijk wel zeggen dat je hem stiekem gepakt heb,en je ouders het niet weten.Boete ong 200 eu.
 
motor runner kopen,verzekeren en op naam zetten van je ouders.Krijg je enkel een boete voor geen rijbewijs.Moet je natuurlijk wel zeggen dat je hem stiekem gepakt heb,en je ouders het niet weten.Boete ong 200 eu.


tot je een aanrijding veroorzaakt.......

onverzekerd omdat de bestuurder GEEN geldig rijbewijs heeft en ook nog eens te jong is als de TS geen 18 is...

hopelijk heb je niemand het ziekenhuis ingereden....de verzekering zal de schade verhalen op jou endan kom je echt aan het dokken!


Zet dit verhaal gewoon uit je hoofd!
 
als je de varioring er uit laat ben je in principe ook al onverzekerd. Maar op motorkenteken lijkt mij beetje onnodig risico, dan is het metteen raak als je wordt aangehouden. Gewoon op bromkenteken en begrenzer, wel normaal rijden en je valt helemaal niet op, veel minder zelfs dan een std scooter met laser xpro om maar wat stoms te noemen.
 
Back
Top