This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Rotor van simpel tot duur

eurokit

Broem Broem Pff Pff
Ik wil voor me scooter een rotor gaan kopen. Nou heb ik nog nooit eentje gehad, dus voor ik wat wil gaan kopen wil ik me eerst even me verdiepen in de materie. Ik weet dat je simpele rotor hebt en de duurder versies.

Zoals een analoge en een digitale.

Analoog is volgens mij dat je een vast tijdstip hebt en dat je daardoor geen exta vermogen op kan winnen en dus altijd op het zelfde moment ontsteking.
En dat het bij een digitale elk moment weer iets anders is.

Zit er bijvoorbeeld veel verschil tussen een malossi eprom en een PVL digitaal?
Kan ik inpreciepe met een goedkope italkit beginnen en uitbreiden totdat je een digi eprom hebt? Wat is slim en wat is wijsheid.
Ik wil graag een uitgebreid rotortje. Wil een rotor kopen met de doelstelling een betere gasreactie en sneller op toeren komen en meer vermogen scoren op hogere toerentallen.
 
eurokit said:
Dus eprom is niet digitaal?

De Malossi is idd niet digitaal, je kunt de eprom niet zelf instellen zoals je dat kan met de HPI en PVL.
De eprom is een computertje die dat zelf regelt.

Maar mijn advies is koop een Malossi rotor , heb er zelf ook 1 en zijn makkelijker af te stellen als een HPI.
Je kan er niet veel verkeerd aan monteren bij een Mallosi rotor.
 
Ik heb een TNT binnenrotor, dat stond op de doos, maar kijk je op de rotor daar staat Selettra, en achter op de bobine/cdi staat Italkit :S Dit is dus allemaal hetzelfde en ik heb hier totaal geen problemen mee. Deze zijn ook wel 2e hands te krijgen en werken perfect.

Een digitale ontsteking zoe meer vermogen kunnen leveren, maar dan moet je het wel allemaal goed instellen. Het is maar hoeveel je er mee wil testen/experimenteren.
 
En een malossi is toch wel even duurder dan een Italkit of TNT ding.
Dus handig om goedkoop te beginnen en even later te kunnen uitbreiden.
Als je eprom kapot is koop je toch ook een nieuwe i.p.v gelijk een nieuwe rotor set te kopen.

Dus het is wel verstandig om 1 met curve te nemen?
En wat doet zo`n curve precies?
 
Last edited:
idd neem malossi altijd goed ... makkelijk in montage, en hij ziet er nog is super vers uit ook

daarna geen gekut meer waardoor het vanzelf de goedkoopste (beste) keuze is
 
melf#50: over die tnt rotor jah tnt het lijkt me niks nog nooit wat over gehoord en tnt nee trekt me ook niet aan voorbeeld :: jah uh ik heb een tnt rotor op me scoot uhjah

nee maar ik zit te twijfelen tussen tnt--italkit--hpi 05 dit is dus voor morini
 
malossi,

kheb zelf een italkit gehad... vond het kwa aansluiten + afstellenwerk niet veel meer dan de malossi wat ik nu heb... Malossi loopt stukken beter+ harder.
Je betaalt er alleen iets meer voor, maar de malossi kun je zowiezo ook altijd goed kwijt, als je er goed mee om gaat.

en ik zou de malossi zeker nemen, als je later van plan bent om ooit toch nog een keer een andere te kopen.

succes er mee iig
 


tnt is eigenlijk niks anders dan degene die het in de verpakking doet en er tnt stickertje bij doet , het is gewoon een selletra ontsteking...
 

De TNT zal idd echt niet slechter lopen als de Selettra,
De Selettra, TNT en Italkit rotors zijn allemaal het zelfde.

De Eprom van de Malossi rotors kan je ook op de 3 bovenstaande monteren maar dan zal je ook de bobine van de Malossi rotor moeten nemen.

Een HPI vind ik persoonlijk wat lastiger af te stellen als bijv. de Malossi.
Maar dat is mijn ervaring ermee.
 

Door een rotor zal je wel veel harder gaan ja

In topic starters situatie zou ik gewoon een Italkit nemen, iedereen onderschat die dingen wel maar ze zijn gewoon prima en kunnen ook gewoon makkelijk meedraaien @ de top ( Denkt aan Jubbega 2005 )