This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

rotor van hpi van krukas

ferenc

mijn sl@T in actie!!
hoi:*

Ik heb op een zip sp een hpi onsteking,maar die hebben ze bij twins gemonteert.Nu wil ik hem er dus vanaf halen en kom tot de conclusie dat de rotor redelijk vast zit(LEES erg)Nu heb ik die moer er al af gehaald en krijg het dus niet los:'(

Hoe moet ik die los halen???

solly voor n00b vraag:!

oi:*

3-potige dan... let wel goed op welke maat je koopt.. mijne was ook te groot.. (normaal gebruik ik poulitrekker die ik in de 2 gaten van me rotor draai mah jah)

in de rotor zitten toch 2 gaten [met schroefdraad] om een koelfan te monteren?

je kan een pullytrekker gebruiken...ik heb ook een soort eigen gemaakte pullytrekker ervoor...

Het is zeg maar een soort blok met sleuven erin en daartussen zitten 2 bouten en in het midden een grote bout...die bout zet je op je krukas...in dat kuiltje....die 2 kleine schroeven draai je in de gaten...en dan draaien aan die grote bout...issie er zo af

Ten 1e; die 2 schroefdraden @rotor zijn niet om een koelvin vast te zetten [ooit een koelvin gezien die met 2 boutjes gemonteerd is?]... Hij is gemaakt om een plaat te monteren, waarop een koelvin wordt gemonteerd...

Verder zou je misschien 2 bouten in de rotor draaien, en om-en-om aandraaien, waardoor de rotor losspringt...

aha dan ga ik dat allemaal morgen even proberen hoe komt het dat dan het ZO vast zit?? Word het zo strak aangedraait op de as dan?Maar ik draaide de moer met gemak los

vertel mij alles!!! :* 8P

Dus Bart....eindelijk wordt daar de koelvin op gemonteerd...:S

Die twee schroefdraden zijn voor bijna alle rotors hetzelfde dacht ik. Er kunnen veel verschillende dingen aan gemonteerd worden, van waterpomp aandrijvingen tot voortandwielen (bij vaste overbrengings karts zonder koppeling).