Road Runner MHR Speed 7T

Mijn Maatje @vandeweg heeft nog een hagel nieuwe Keihin 30 mm liggen , die zou ik ook eens kunnen testen , wie weet .
Waar ik aan heb zitten denken : Is een Smart Carb .
Maar daar hangt een leuk prijskaartje aan .
Misschien voor het het volgende Runner Project . ;)
 
Last edited:
Omdat de Keihin 28 PWK “hoort” bij een speed cilinder ;). Nee dit was dé setup destijds. Zoals een patatje met mayo.
Post automatically merged:



Leuk om te zien dat er nog echt gebouwd wordt. Ziet er goed uit kerel!
Ik vraag me af op hoeveel de squish is afgesteld. Als je een gat in je zuiger brand(volgens mij bedoel je dat) kan dat meerdere oorzaken hebben. Combinatie te arm mengsel, te krappe squish en een teveel aan voorontsteking en dan gaat het hard.
Succes in ieder geval, ik blijf je project volgen.
Squish staat op 0.65 . dus zal goed moeten staan .
Het voordeel van een Malossi pakkingset is dat je er genoeg pakkingen bij krijgt om de gewenste waarde te bereiken .
we : @vandeweg en @bartj , zijn woensdag avond nog wezen testen , @bartj wist een leuke locatie in Roosendaal .
Klonkt goed tussen de gebouwen op het Indu in Roosendaal .
Man Man Man ... wat hebben we daar een kabaal gemaakt .
Yolly-Moto uitlaat van @vandeweg maakt meer kabaal als mijn Malossi Team uitlaat .NIET Normaal !
 
Squish staat op 0.65 . dus zal goed moeten staan .
Het voordeel van een Malossi pakkingset is dat je er genoeg pakkingen bij krijgt om de gewenste waarde te bereiken .
we : @vandeweg en @bartj , zijn woensdag avond nog wezen testen , @bartj wist een leuke locatie in Roosendaal .
Klonkt goed tussen de gebouwen op het Indu in Roosendaal .
Man Man Man ... wat hebben we daar een kabaal gemaakt .
Yolly-Moto uitlaat van @vandeweg maakt meer kabaal als mijn Malossi Team uitlaat .NIET Normaal !
Maakt ie meer kabaal als dat die vooruit komt of komt t nog in de buurt van je runner?
 
Mijn Maatje @vandeweg heeft nog een hagel nieuwe Keihin 30 mm liggen , die zou ik ook eens kunnen testen , wie weet .
Waar ik aan heb zitten denken : Is een Smart Carb .
Maar daar hangt een leuk prijskaartje aan .
Misschien voor het het volgende Runner Project . ;)
Is een replica

Smartcarb wil ik ook nogsteeds, als je besteld wil ik meebestellen. Een zwarte 38mm met gouden accenten
 
Maakt ie meer kabaal als dat die vooruit komt of komt t nog in de buurt van je runner?
Runner van @vandeweg is een Vlot Apparaat , dus herrie en snelheid klopt wel , maar gaat straks nog veel vlotter .
Geen idee of die in de buurt van mijn Runner komt , nog niet getest , en is op dit moment nog niet aan de orde .
Post automatically merged:

Is een replica

Smartcarb wil ik ook nogsteeds, als je besteld wil ik meebestellen. Een zwarte 38mm met gouden accenten
Zorg jij eerst maar eens dat jou ZIP weer in je woonkamer staat , ipv die Mooie rode Vespa die ik niet mee mocht nemen ;) .
 
Als je 6-800 aan een carb uit wil geven, (waar van ik ook heel vaak gehoord hebt dat het helemaal niets bijzonders is) Kan je beter gewoon naar een injectiesysteem kijken. Dan heb je pas echt controle.
 
Een Runner Pure-Jet (Injectie Systeem van Piaggio ) is het nooit geworden , en bij de SBO Sprint ook geen Scooter met Injectie systeem gezien .
Misschien dat jij een Leuke set en of link weet ? of iets beter weet , zien / lezen wij dat graag
 
Ik bedoel niet een systeem van de scootermakers. ;)

Nee, ik bedoel dan echt een eigen systeem waar je gewoon complete controle over hebt. Een microsquirt oid, met een wide band lamda sensor, uitlaatgas temp sensor, krukas positiesensor, injector en gasklephuis. Dan kan je ook gewoon in de laptop precies zien wat je mengsel doet etc.

Niet simpel, en zeker niet plug en play. Maar dan heb je wel echt iets moois, kan je echt precies alles tot in de puntjes aanpassen, en met de sensoren kan je ook meteen precies zien wat er gebeurt.
 
Last edited:
Als je 6-800 aan een carb uit wil geven, (waar van ik ook heel vaak gehoord hebt dat het helemaal niets bijzonders is) Kan je beter gewoon naar een injectiesysteem kijken. Dan heb je pas echt controle.
Het is wel een mooi systeem, maar de prijs is niet echt goed te praten tegenover een 38mm Airstriker bijvporbeeld. Nou zou dat voor mij ook niet perse hoeven maar als je eens wat anders wil dan waar de rest mee rijd een prima optie. Als je niet naar de prijs hoeft te kijken
Post automatically merged:

Zorg jij eerst maar eens dat jou ZIP weer in je woonkamer staat , ipv die Mooie rode Vespa die ik niet mee mocht nemen ;) .

Ja ja word.nog.altijd volop aan gewerkt. En zoals ik al zei moet ie de 40pk aantikken dus dan beter maar in 1x alles eruit trekken ipv weer in 3 etappes
Maar.zorg jij nou maar dat je een ritje op De Bierkoerier aandurft
 
Mooie runner! :) handig om weer ff wat over hpi vooronsteking te lezen voordat ik die van mij aanzwengel. Zat ook al naar die smartcarb 28 te turen ter vervanging van mijn ibea 29,5. Niet terug naar sproeiers klinkt leuk. Hoop geld wel. Maar minder gedoe dan custom injectie. Bevalt de polini pwk 28 met std meegeleverde gasnaald enzo? Mooie prijs heeft die t.o.v Keihin.
 
Tijdens Test samen met @vandeweg heeft mijn Stator het begeven , als het goed is , is morgen een nieuwe HPI Rotor binnen , die er op Knallen .
Hoe dan ook ... @vandeweg en ik gaan Blazen op Koningsdag , die van @vandeweg is ook bijna klaar , was ook een flink Project om daar een Kanon van te maken . Alles opnieuw opgebouwd , toen ...( Testen , Testen .Testen ).
Foto`s zullen volgen , ( Of You-Tube video).
Post automatically merged:

Ojaa .. als het goed is. gaan we Woensdag Avond testen in Zonnedaal , Met @bartj er ook bij . :cool:
Zo zie je maar dat oud-gedienden samen kunnen komen met kennis en ervaring ,
Radio op Accu en Koelbox is er ook bij .
 
Last edited:
Nog een vraagje over de runner: lukt het met de overrange de toeren mooi constant te houden op hogere snelheid? Is dit de overrange met gaatjes in de torque drive/achterpulley?

Wij hadden hier bij Piaggio lang altijd gezeik mee voordat de testa rosse en polini ceramic coating kwamen en moesten dan zelf gaan boren en stralen om slip te voorkomen.
Post automatically merged:

Zo te zien heb ik alleen nog overrange vario en v snaar en moet ik sowieso een achterpulley scoren. Jij hebt ook een vario halfpulley van stage6 zo te zien? Tips?
 
Goede Vsnaar gebruiken : Polini , die van Malossi X Belt gaan binnen No Time Slippen .
Mijn achter Poelies zijn de stalen versie , 134 mm
En zorgen voor een goede Carterkap met voldoende Ventilatie , bij mij zit er een Malossi kap op .
 
Tijdens Test samen met @vandeweg heeft mijn Stator het begeven , als het goed is , is morgen een nieuwe HPI Rotor binnen , die er op Knallen .
Hoe dan ook ... @vandeweg en ik gaan Blazen op Koningsdag , die van @vandeweg is ook bijna klaar , was ook een flink Project om daar een Kanon van te maken . Alles opnieuw opgebouwd , toen ...( Testen , Testen .Testen ).
Foto`s zullen volgen , ( Of You-Tube video).
Post automatically merged:

Ojaa .. als het goed is. gaan we Woensdag Avond testen in Zonnedaal , Met @bartj er ook bij . :cool:
Zo zie je maar dat oud-gedienden samen kunnen komen met kennis en ervaring ,
Radio op Accu en Koelbox is er ook bij .
Zonnedaal de Flodders wonen hier naast me, doe je Kees degroeten van me? gevulde koelbox is belangrijkste, gevuld met Spa Goud wel te verstaan
Post automatically merged:

Nog een vraagje over de runner: lukt het met de overrange de toeren mooi constant te houden op hogere snelheid? Is dit de overrange met gaatjes in de torque drive/achterpulley?

Wij hadden hier bij Piaggio lang altijd gezeik mee voordat de testa rosse en polini ceramic coating kwamen en moesten dan zelf gaan boren en stralen om slip te voorkomen.
Post automatically merged:

Zo te zien heb ik alleen nog overrange vario en v snaar en moet ik sowieso een achterpulley scoren. Jij hebt ook een vario halfpulley van stage6 zo te zien? Tips?
Heb nog wel een mooi setje te koop mocht je binnenkort interesse hebben.
Malossi snaren waren 10 jaar geleden eigenlijk het beste wat er te koop was. Maar momenteel om te janken. Slippen zo snel door. Toch zeker vergeleken met de Polini of Stage6 snaren een wereld van verschil
 
Wat voor setje? Ik zie 12.5 (eigenlijk 12.7 graden) en 14 van polini. De stage 6 vario rt halfpuley schijnt ook 12,7 te zijn. (Zie
waar een vriendelijke amateur wat aanvogelt zonder het over matchende snaren en achterpulleys te hebben).

Ik zie bij brute force een stage6 exemplaar op de krukas (rt half pulley van 12.7 graden?) maar hij gebruikt verder oude overrange met stalen torque driver?

Toen ik stopte waren de laatste acties die men op Piaggio lang deed ook de oppervlakte opruwen door straalwerk (kwam bij ons via tip van Freddy Koopmans) maar dit hielt niet lang stand. De ceramische coatings kwamen daarna maar duidelijk bedoeld om de ruwheid erin te houden na langer gebruik dan 1 race. Stage6 vermeldt ook dat de coating een bepaalde ruwheid heeft en dat als de ceramische zijn ruwheid verliest er weer gestraald kan worden.

Ook in mijn tijd rond de millenniumwisseling was polini inmiddels beter op Piaggio lang dan mhr bij grote vermogens , en dan met name de torque driver, maar nog steeds niet perfect.

Ik snap wel hoe een systeem op 12.7 graden indien alles matched (ook achterpulley/torquedriver en snaar) minder slip zou kunnen geven.

Ik snap alleen niet zo goed hoe dit alles gecombineerd wordt. Polini heeft allerlei producten evo 2/3, hi speed en achterpulley ook evo of P.R.E. En dus op 12,5 (=12.7) en 14 graden.

Een volledige polini set klinkt aangenaam gezien ik al de 14mm evo krukas heb. Maar daarna zijn er dus nog volop keuzes te maken.

Overerrange testa rossa met achterpulley met gaatjes zonder ceramics zou ook nog kunnen.

Ik vraag me nu serieus af hoe wij met Piaggio lang, rond en boven de 20pk altijd slip hadden (tenzij we een pk slurpende veer monteerden) terwijl er er nu 25 en 30 pk opties worden aangeboden. Enkel met kort (r)c one blok te doen dan? Hoe constant is het rpm verkoop?

Met mhr 2000 overrange op Piaggio kort hielden wij de toeren met gemak in een bandbreedte van minder dan 300rpm. En alles ging erg lang mee zonder prestatie verlies. We hielde onze sowb racer zelfs binnen 100rpm constant. Ik denk dat we zelfs drie seizoenen met de zelfde snaar reden. Of hooguit 1x gewisseld hebben.
Echter met de runners altijd dat slip gezeik.

Ik wil gewoon iets dat mooi constant blijft rond een rpm van 12k ofzo op een pk of 17 a 18 en zonder slip.

het mixen van 12,7 en 14 graden lijkt me niet zo handig.

Hoor graag wat je hebt Bart, maar ook meer info welkom voordat ik keuzes maak.
 
Last edited:
Back
Top