Originally posted by Xander2000
Waar dat goed voor is? Er zit toch ontstaat toch een gat op de plek waar je je oliepomp hab zitten? En dat gat is niet loos, want als je in je blok kijkt kan je zien dat er ook een soort van gaatjes naar buiten zijn (vliegwiel gedeelte).
Trouwens er lag bij mij ook een zooitje zand in mn vliegwiel ruimte, denk je dat het fijn is als dit lekker bij je keerringen en wormwiel gaat zitten? Gewoon dichtkitten dus, er heeft niets voor niets een oliepomp op die plek gezeten...
Sorry, maar ben het er niet mee eens. Ten eerste die keerring zit mooi dicht en sluit goed af. Kan hooguit wat vuil opkomen, maar dat boeit niet. En er zit ook nog zo'n klem op.
MAAR, zowel dat wormwiel ALS keering zit als je de oliepomp er nog op hebt achter een pakking die die smeerprut voor de oliepomp binnehoud. Haal je die pomp weg, dan haal je ook dat wormwiel van de krukas (lijkt me logisch)
Maar goed bij een AC heb je zowiezo een hele opening in je carter, immers om koellucht binnen te laten. Dat gaat dus langs exact dezelfde ruimte als waar de oliepomp zich bevind. en of ze die dan weghaalt en een gat wel of niet dichtkit, dat maakt dus HELEMAAL NIKS uit.
Goed, als jij het wilt, prima, alleen het is in feite onnodig werk.
Aangezien ik AC heb, geen oliepomp etc meer hebik daar altijd wel zand/rommel/uitlaatprut zitten, maar dat heeft geen gevolgen. En ook zonder oliempomp en wormwiel kan je achter je onstekingsgrondplaat die pakking monteren, dan houd ook flink wat tegen voor de keerring, al zal die bij goede montage gewoon blijven zitten.