Originally posted by Xander2000
Op mina geeft het ook een gat in je carter. Maar dat zit nog wel redelijk afgeschermt. Ik heb het gewoon dichtgekit...
Is bij Peugeot en bij Honda, waar de oliepomp wordt aangedreven door een getand asje dat draait met de krukas. Er zitten in het carter vlak bij de krukaswangen een aantal tandjes in de krukas en daar draait dat asje op. Wanneer je dus zo over gaan tot het eruit slopen van het asje+oliepomp zou je dus in feite een gat hebben in je carter en zou het hele zaakje niet meer lopen.Originally posted by minaracers
dat geeft op pia (of was het peu) een gat in je carter. op mina kan het idd net zomakkelijk eraf gesloopt worden als doorgelust
Originally posted by minaracers
dat geeft op pia (of was het peu) een gat in je carter. op mina kan het idd net zomakkelijk eraf gesloopt worden als doorgelust
Originally posted by Folkert@MinaRally
Sorry, maar waar is dat nou weer goed voor? Bij mina zit ie wel in een "gat" maar dat is compleet loos en er zit bij zowel AC als LC plastic voor, maar via dat gat komt niks binnen, omdat het naar niks leidt. En bij een AC heb je zowiezo rommel in dat deel wat via de fanopening naar binnen komt.
die oliepomp zit verder met 2 inbusjes vast, dus dat ding bij mina weghalen is echt héél easy. Dus waarom laten zitten?
Originally posted by monstaboy
Excuse me maar het ging enkel om de vraag of je op eigen mengsel kan rondrijden met gewoon aangesloten lege oliepomp, niet over gaten in carters, en helemaal niet over Peugeot of Honda oid.
Originally posted by Menn0
Je krijgt bij pia alleen een gat wanneer je je startmotor verwijderd. Oplossing: Een kurk van de champagne van oud&nieuw