This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Rijden zonder olie in olietank

monstaboy

Manston Malaguti
Ik ben van plan om zelf te gaan mengen, en dan gewoon olietank niet meer bijvullen, die is nu leeg, maar zit er nog gewoon op, aangesloten en wel. Kan ik zo gaan rijden of gaat dit als 2e luchtinlaat functioneren?
 
Oliepomp naar zichzelf doorlussen (met wat olie d'r in natuurlijk) en heveltje d'r aan helemaal open zetten, smeert ie zichzelf alsnog zonder iets te verliezen .
 
Nee ik bedoel gewoon dat de olietank en oliepomp aangesloten blijft, en het slangetje op de carb, alleen dat er geen olie in de tank zit, gewoon hetzelfde als wanneer je olie op is. Alleen dan dus zelf Euro95 tanken en een aantal dopjes olie erbij doen bij elke tankbeurt.

Kan dat kwaad? Want als de olie op een gegeven moment op is en hij toch iets wil aanzuigen zou hij misschien lucht kunnen aanzuigen, ik noem maar een dwarsstraat. Dat de oliepomp of tank kapot gaat boeit me geen zak, die gebruik ik daarna toch nooit meer, alleen ik ben bang dat ie lucht gaat aanzuigen oid.
 
de hoeveelheid lucht zal opzich wel meevallen. Ik denk dat je het niet merkt, maar je kan net zogoed (als je de boel toch laat zitten) een slangetje op je carb zetten die is afgesloten aan de andere kant. Dan komt er 0,0 lucht binnen, bijna geen moeite.
 
Originally posted by Xander2000
Op mina geeft het ook een gat in je carter. Maar dat zit nog wel redelijk afgeschermt. Ik heb het gewoon dichtgekit...

Sorry, maar waar is dat nou weer goed voor? Bij mina zit ie wel in een "gat" maar dat is compleet loos en er zit bij zowel AC als LC plastic voor, maar via dat gat komt niks binnen, omdat het naar niks leidt. En bij een AC heb je zowiezo rommel in dat deel wat via de fanopening naar binnen komt.

die oliepomp zit verder met 2 inbusjes vast, dus dat ding bij mina weghalen is echt héél easy. Dus waarom laten zitten?
 
Originally posted by minaracers
dat geeft op pia (of was het peu) een gat in je carter. op mina kan het idd net zomakkelijk eraf gesloopt worden als doorgelust
Is bij Peugeot en bij Honda, waar de oliepomp wordt aangedreven door een getand asje dat draait met de krukas. Er zitten in het carter vlak bij de krukaswangen een aantal tandjes in de krukas en daar draait dat asje op. Wanneer je dus zo over gaan tot het eruit slopen van het asje+oliepomp zou je dus in feite een gat hebben in je carter en zou het hele zaakje niet meer lopen.
(ik ga er in dit verhaal vanuit dat peugeot hetzelfde is als honda)
 
Excuse me maar het ging enkel om de vraag of je op eigen mengsel kan rondrijden met gewoon aangesloten lege oliepomp, niet over gaten in carters, en helemaal niet over Peugeot of Honda oid.
 
Originally posted by minaracers
dat geeft op pia (of was het peu) een gat in je carter. op mina kan het idd net zomakkelijk eraf gesloopt worden als doorgelust

Gat in carter bij Piaggio? Leg mij es uit dan waar dan een gat zit, bij me Typhoon heb ik de pomp eruit gerost, maar nergens een gat hoor!!
 

Waar dat goed voor is? Er zit toch ontstaat toch een gat op de plek waar je je oliepomp hab zitten? En dat gat is niet loos, want als je in je blok kijkt kan je zien dat er ook een soort van gaatjes naar buiten zijn (vliegwiel gedeelte).

Trouwens er lag bij mij ook een zooitje zand in mn vliegwiel ruimte, denk je dat het fijn is als dit lekker bij je keerringen en wormwiel gaat zitten? Gewoon dichtkitten dus, er heeft niets voor niets een oliepomp op die plek gezeten...
 
Originally posted by monstaboy
Excuse me maar het ging enkel om de vraag of je op eigen mengsel kan rondrijden met gewoon aangesloten lege oliepomp, niet over gaten in carters, en helemaal niet over Peugeot of Honda oid.

Ja en volgens mij is dat antwoord al iets van 100 X gegeven :|
 
Originally posted by Menn0
Je krijgt bij pia alleen een gat wanneer je je startmotor verwijderd. Oplossing: Een kurk van de champagne van oud&nieuw

Gewoon openlaten, bij onze NRG kan je dwars door het carter heenloeren

Topicstarter: dit is nou luiheid-tj0ening...