Rieju MRX, na rollerbank haperen...

DanielBleuEyes

Well-Known Member
Mijn Rieju MRX is om een of andere vage reden nadat hij op de rollerbank is geweest gaan haperen...
Hij heeft nog nooit gehaperd, hij rijd goed als hij koud is, als hij daarna is warmgelopen gaat hij haperen en steeds langzamer, op een gegeven moment komt hij niet meer boven de 20 kmh uit en dan staat ie op een gegeven moment stil en slaat ie af. Als hij afgeslagen is ga ik duwen, en als ik 5 minuten of een kwartier heb geduwd en hij afgekoeld is en dan weer probeer te starten doet hij het weer een beetje, en dan volgt hetzelfde verhaal. Het ligt niet aan de bougie, de bougie is zwart, teveel benzine, maar daar heb ik voorheen nooit last van gehad:?. De koppeling is niets mis mee, hij krijgt wel veel olie, maar dat had hij ook altijd al gehad, het probleem is waarschijnlijk ook geen valse lucht, want dat heb ik al nagekeken..... |(
Kan iemand mij met dit vage probleem helpen?
 
Advertisement - register to remove this

heb je eigenlijk wel een nieuwe boougie geprobeerd? omdat je zegt dat het niet aan je bougie ligt...............

ik vind het er wel naar klinken!
 
die zou ik direct weggooien!

mischien keering vanaf de koppeling lek , dan zuigt ie olie aan via het carter dus, slaat ie ook vet.'

kan ook gewoon afstelling van de oliepomp zijn (of stuk), ik heb al eens een oliepomp van een mrx vervangen omdat deze ook veel te veel olie gaf, maar deze bleef wel doorlopen
 
hij heeft inmiddels 8400km gelopen, zijn laatste beurt is ongeveer 1000km geleden.
Olie gebruikt hij iniedergeval te veel, maar ik weet niet hoe ik dat moet of kan afstellen ....
 
Nee, is geen garantie op, ik heb hem tweedehands gekocht... :S
Nooit problemen mee gehad, de vorige eigenaar had em wel al een beurt gegeven ook, voordat ik hem kocht...
 
mischien is dicht gekoold? heb ik ook gehad bij m`n senda.
Heb je de uitlaat nog begrenst? want dan kun je het beste de boegie ff vervangen en de uitlaat poort schoonmaken met een vijltje en mischien kun je de prop ietsjes uitvijlen. en mischien kunje beter de olie pomp wat minder royaal afstellen heb ik ook gedaan nooit meer problemen en een kleinere sproeier mischien....
 
Ik wil die oliepomp wel minder royaal afstellen, maar waar zit dat schroefje :S ik ga eens navraag doen, hoe ik dat kan doen, maar het probleem zit niet in de uitlaat, misschien de olie, maar ik vind het wel vreemd dat het dan niet is als de motor koud is, en dat ik het nooit eerder heb gehad. Maar toch bedankt :) ik ga iig die olieslang z'n strot versmallen of iig anders afstellen..
 
Als je je gaskabel volgt tot waar die klemt in het blok kun je een kapje er af halen en als het goed is zit het tonnetje van die gaskabel vast aan een soort hefboompje die is van de olie pomp en als je goedkijkt kun je deze afstellen met de gaskabel die door een holle bout loop die aan twee kanten vast zit met een bout 8 en dan zie je wel hoe je die pomp veger open laat gaan. Het is lastig uitte leggen maar als je er niet uit komt hoor ik het wel. laterzzzzzzzzzzz
 
Eeej thnx, ik ga het proberen :), dat is het probleem van de olie, nu nog het probleem van het haperen :S, de bougie is zwart, dus ik vermoed teveel benzine.
Kan het de sproeier zijn? zo ja, hoe vind ik dat ding? :?
 
En de sproeier zit in je cabaratuer in het flotterbakje die hangt onder de cabaratuer waarschijnlijk 4 schroevjes losdraaien( eerst de cabarateur iets los zetten en naar je toe draaien) en als je het flotterbakje losdraaid zit die vol benziene nu zie je een soort moertje waar een getal op staat bijv. 70 meestal goudkleurig. die er uit draaien en er een kleinere in zitten boegie schoonmaken stukje rijden als die niet meer stoterd ff kijken naar de kleur van d boegie als die zwart is kun je het beste nog een kleinere sproeier in zetten. alles weer vast draaien.
 
je carberateur "bevriest".

dit probleem is bekend en hebben meer schakelbrommers rond deze tijd, vanwege de temperatuur.
hoe het precies komt weet ik niet, maar mijn gsm en rs hadden het ook (ik kocht toen een 21mm, problem solved).

wat je kan proberen is je termostaat in je rieju stoppen als die er niet meer inzit.
of je radiateur afplakken met aluminiumfolie bijvoorbeeld of een stuk karton.
t probleem is dat het weer net te vochtig en te koud is om je een zuiver mengsel te geven en je cilinder warm te laten worden.
 
Oke, ik ben tot de brilliante conclusie gekomen dat er dus een gigantische kras in de cilinder zat... Ik ging vrolijk mijn brommertje afstoffen en schoonmaken, startte em toen en begon me een herrie getik te maken. BOEM zuiger kapot 8|, cilinder verkloot naar de winkel... :|

Nu heb ik er een 70cc onder geknald pedje vervangen en nu loopt ie weer, alleen nog veeeel harder dan ie al deed....
Nu zit ik met het probleem politie, als ik nu gepakt word ben ik em kwijt :(


Werkt een begrenzer op een schakel? zo ja..... welke is me aan te raden?
 
Back
Top