revisie snes controller

Wackoflo

(Re)Member
Jongens kheb hier een 2e snes controller en hij wil niet naar rechts etc..

ik open maken.. zie ik dat et flink versleten is.. kdenk dat et koolstof is wat erop hoort te zitten. Heeft iemand enig idee hoe je dit repareerd?

snes.jpg
 
Advertisement - register to remove this

Pak eens een beetje aceton en een wattestaafje. Misschien dat je de contactpunten een beetje schoon kan maken.

Anders kan je ze misschien nog vertinnen. :)
 
mja kben wel redelijk bekend met solderen en electronica dus dat vertinnen moet wel lukken. En de rubbertjes die der tegen aan komen hangen vol met koolstof dus dat moet wel contact gaan maken hoop ik. Als dat de enige oplossing is gaak dat wel proberen...

bedankt
 
Uhm wat ook een optie kan zijn is achterruit verwarming reparatie vloeistof. Dat is soort van vloeibaar geleidend materiaal denk dat dat hier ook uitkomt zou kunnen bieden. Je kunt hiermee de onderbroken verwarmings lijnen in je achterruit ook weer 'repareren'. PS het word gewoon hard na kwartiertje blijft dus niet vloeibaar ofzo....
 
ben der nu achter dat et niet alleen daar in zit...

Het rubber dat erop ligt heeft van die nopjes die zeg maar et contact moeten gaan leggen. Zoon nopje heeft een koolstoflaag... die is dus totaal weggesleten en dat is et probleem. Misschien datk met die repareervloeistof voor ruitenverwarming een laagje op het rubber kan maken....

niemand anders ervaring me dit probleem?
 
Wackflo:

Bekent probleem, zelf ooit me oude Megadrive controller gefixt, daar wilde de hele D-pad niks meer doen.

Het printplaatje is simpel: met fijn staalwol, of zelfs alleen een wattestaafje (werkt ook voor afstandsbedieningen die niet meer lekker gaan)

Probleem bij mij was dus ook dat op de achterzijde van de rubbertjes op d-pad/knoppen die koolstof of wat ook is weg was.

Ik heb toen uit alu-folie met perforator van die kleine rondje gehaald en die op dat rubber geplakt.

En Presto!
 
SNES roeles.

Wij hebben hier ook nog een SNES met 28 spellen en 2 controlers. EN dat scoop ding (soort bazooka)

blijft lol om er nog af en toe op te spelen.

Suc6 met de operatie:)

greetz
 
nu ik dat ding voor de 6e keer vandaag open heb krijgk der wel genoeg van :D

ik ga ff kijken of ik iets kan verzinnen derop.. eingelijk moetje gewoon schijfje koolstof derop kunnen plakken aan de printplaat en et rubbertje.. zo heeft etook gewerkt altijd..
 
mwah 8E op ebay ofzo.. maargoed dan moet je et weer verzenden enzo.. tis toch koel om et te fixen vind ik :) kan der niet tegen dat et niet wil :D
 
Back
Top