Air Traffic Controller

Ralf said:
Wat is nou eigenlijk het motief voor mensen om 40 jaar lang 40 uur per week naar puntjes op een scherm met wat getalletjes erbij te gaan staren?

Daarom werken die mensen er ook nooit 40 jaar in dezelfde functie

en het gaat volgens mij ook om de uitdaging van de verantwoordelijkheid die zo'n team heeft.... (niet dat ik het werk zou willen doen ;) )
 
Als ik zie wat de ontwikkelingen zijn in Luchtvaartland, denk ik dat in de komende 15 jaar alles geautomatiseerd word, en dat deze baan (samen met piloot) langzaam gaan verdwijnen.
 
volgens mij verdiend het wel goed ja! Ik wil zelf piloot worden dus wie weet assisteer je mij over een paar jaar in de lucht.. :) maar iig succes ermee!!
 
ik ken zo een vent die doet dat ook... 8000 netto... huisje van 2 mil...

en ja je krijgt de opleiding betaald + inkomen tijdens opleiding... maar wel 56.000 euro studieschuld in 1 jaar!!!
 
Boostah said:
ik ken zo een vent die doet dat ook... 8000 netto... huisje van 2 mil...

en ja je krijgt de opleiding betaald + inkomen tijdens opleiding... maar wel 56.000 euro studieschuld in 1 jaar!!!

8000 netto?? weet je wel hoeveel dat bruto is? Dat komt eng dicht in de buurt van wat de minster president verdient. volgens mij is die 8000 bruto en dan nog is het echt veel.
 
Enrico@Sprinter said:
Leg dat van die studieschuld dan maar eens uit als je zegt dat je studie wordt betaald en je nog salaris krijgt ook..

Waarschijnlijk wordt de studie dus voor-gefinancieerd voor je waarbij je het kan terug gaan betalen als je een baan hebt. Zoiets zal het zijn.
 
nrg@apeldoorn said:
8000 netto?? weet je wel hoeveel dat bruto is? Dat komt eng dicht in de buurt van wat de minster president verdient. volgens mij is die 8000 bruto en dan nog is het echt veel.
Balkenende verdient echt geen ruk!
Veel mensen denken dat, maar die gast verdient iets van 2x modaal ofzo

Vind het zelf ook wel goed natuurlijk, want het is ook maar een baan.... als hij wat beter zijn best deed wil ik ook wel wat meer belasting geven :# :#


maar ontopic: heb wel eens gelezen dat slaging% onder de 10 % zat omdat het te zwaar was |( <]
 
Ikzelf doe nu nog Operations Officer op het ROC van Amsterdam Airport, ik heb op m'n laatste stage een paar dagen meegelopen op de toren en ik spreek regelmatig nog jongens die op de toren zitten. Misschien dat ik hierna wel voor luchtverkeersleider ga....
 
scoop643 said:
Balkenende verdient echt geen ruk!
Veel mensen denken dat, maar die gast verdient iets van 2x modaal ofzo

Vind het zelf ook wel goed natuurlijk, want het is ook maar een baan.... als hij wat beter zijn best deed wil ik ook wel wat meer belasting geven :# :#


maar ontopic: heb wel eens gelezen dat slaging% onder de 10 % zat omdat het te zwaar was |( <]

120.000 netto per jaar vind ik niet 2 x modaal hoor..
geef mij dan maar 1 x modaal als je dat modaal vind.
 
rdbwww said:
Ikzelf doe nu nog Operations Officer op het ROC van Amsterdam Airport, ik heb op m'n laatste stage een paar dagen meegelopen op de toren en ik spreek regelmatig nog jongens die op de toren zitten. Misschien dat ik hierna wel voor luchtverkeersleider ga....

Als je die lui zo aan het werk ziet is het dan zo saai als sommige forummers zeggen? Het lijkt mij een juist veelzijdige baan met allerlei verschillende situatie door weer en andere omstandigheden met veel verantwoordelijkheid.

Ik heb het sollicteren op de opleiding zelf even uitgesteld om meer derover te leren en na te denken of dit is wat ik wil.

Financieel ist natuurlijk aantrekkelijk maar je bent wel heel specifiek bezig voor jarenlang.

Als je trouwens de opleiding failed dan moet je volgens een afbetaalregeling de gevolgde jaren terug betalen das wel een groot nadeel. De schuld loopt hard op per jaar.

Ik heb ook overwogen om deze opleiding bij de luchtmacht te doen.. nadeel is dat je daar in eerste instantie een contract krijgt voor 8jaar. Dat is dus 2jaar studie en 6jaar werken als je daarna niet meer nodig bent zijn ze je niets verplicht. Volgens een kerel waarmee ik heb gesproken die daar werkt is de keuring en opleiding wel iets minder zwaar.
 
kheb net lope bellen met de luchtmacht... al onze medewerkers zijn ingesprek ffs

mja goed ik kan nergens iets vinden over de toelatingstest die daar geld.. niet op hun site en ook niet via google :S
 
Back
Top