Remsysteem MBK Stunt

Carbon_Fox

Crashkonijn
Ik heb rondgekeken eerst met de search functie maar heb daar niet echt veel nuttige informatie gevonden dus ik zal hier eens de vraag stellen en hopelijk kunnen jullie mij wat wegwijzer maken

Ik heb een mbk stunt en ik zou daar graag een beter remsysteem op willen hebben aangezien deze is opgedreven *kuch* tot 70 per uur en het oude remsysteem wat te wensen overlaat nu ( wilt stoppen in min 2sec max 5sec )
De prijsklasse trek ik mij niets van aan maar niet te duur aub.

En kan je ook op de minarelli verticaal achter op je blok een remschijf plaatsen dan of moet ik veranderen naar een andere blok ?

Dank jullie bij voorbaat ;)
 
Advertisement - register to remove this

het is ook "kunnen" remmen :)

met een originele scooter met goed remblokken dan kun je aardig snel tot stilstand komen..

wat ik aan zou raden is aan de voorkant een stalen remleiding..
dan krijg je directere druk op je blokken ipv dat de rubberen leiding 'uitzet'..

en achter meer remvermogen heeft totaal geen nut :)
heb je ooit de remschijf aan de achterkant gezien van een motor?
 
@ vinni

tuurlijk wel, een grotere schijf is een grotere arm voor de kracht van je remklauw. kracht x arm geldt de formule. zelfde alsdat je een groter tandwiel achter op een crossmotor legt, dan trekt ie ook harder op.
 
het is ook "kunnen" remmen :)

met een originele scooter met goed remblokken dan kun je aardig snel tot stilstand komen..

wat ik aan zou raden is aan de voorkant een stalen remleiding..
dan krijg je directere druk op je blokken ipv dat de rubberen leiding 'uitzet'..

en achter meer remvermogen heeft totaal geen nut :)
heb je ooit de remschijf aan de achterkant gezien van een motor?

Zowat elke moto heeft een schijf achteraan.
(tenminste als je de classic's niet meerekend)

Maar is idd helemaal niet nodig.

Verder kan je vooraan een oversized remschijf plaatsen eventueel.
Maar als het remsysteem in orde is zou het idd zat genoeg moeten remmen.
 
alle Heilige ... inderdaad , ik ben een kloon , jij hebt toch geen reputatie hé ?

En als ik mijn voorrem van mijn stunt vergelijk met de stalker van mijn pa komt ie erg traag tot stilstand.
Met de Stalker rem ik van 50 naar 0 in 2sec ofzo maar dan mag er geen passagier op zitte en geloof me , ik kan remmen

Welke welke grotere schijven zouden er passen (+incluus adaptor en remklauw aub , ben daar wel noob in ) want zowat elke remschijf dat ik vind is ofwel voor een of andere gilera of voor de aerox
 
je moet ook weten.
Zolang je een 'stopie' kan maken zal de bromfiets nooit 'sneller/harder' kunnen remmen.
Als je dan een beter remsysteem gaat plaatsen zal de bomfiets NIET 'sneller/harder' remmen, enkel zal hij dit makkelijker doen, lees: je zal minder hard aan je remhevel moeten trekken.

En een stunt met een std remsysteem zou je op zijn voorwiel moeten kunnen zetten of als je te bruusk remt zal het wiel doorslippen.
 
probeer gewoon eens je rem gevoeliger te zetten/aan te spannen
dan moet je je remhendel niet zo hard intrekken
is geen nieuw remsysteem maar kan al helpen, en je moet gewoon maar een boutje een paar keer omdraaien...
niet moeilijk en niet duur
 
alle Heilige ... inderdaad , ik ben een kloon , jij hebt toch geen reputatie hé ?

En als ik mijn voorrem van mijn stunt vergelijk met de stalker van mijn pa komt ie erg traag tot stilstand.
Met de Stalker rem ik van 50 naar 0 in 2sec ofzo maar dan mag er geen passagier op zitte en geloof me , ik kan remmen

Welke welke grotere schijven zouden er passen (+incluus adaptor en remklauw aub , ben daar wel noob in ) want zowat elke remschijf dat ik vind is ofwel voor een of andere gilera of voor de aerox

Doe nu maar eerst ff remblokken vervangen...
 
Het gaat hier over een MBK Stunt.
Of ze maken andere modellen in NL als hier in BE.
Of je hebt geen MBK Stunt, want hier in BE kan je ze niet bijregelen. (achterrem natuurlijk wel) Tenzij je eerst andere remhevels koopt
 
Yamaha slider - MBK stunt ... weet het zelf ook niet , maar ik vermoed een stunt en vannachter aan de rem kan je onder je blok een vijsje aandraaien dus ik zal dat eens proberen en als ik mijn voorrem dichtklop voor hem op zijn voorwiel te krijgen zakt mijn fource (voorvork btw ) gewoon tot op zijn eindpunt , geen stoppie

Een monster size ... zijn die echt zo groot als ze beweren want ik heb al remschijven gezien de grote van de binnenkant van je wiel


Heb me remschijf eraf gehaald en gemerkt dat het ding licht gebogen is , valt dit dan met iets recht te kloppen/plooien of moet ik algeheel een nieuwe schijf hebben ?
( Heb namelijk een ongeluk gehad 2 week terug (ftw?!) waar ik in me zij genaaid werd en waar de broembroem over de grond tegen de stoeprand knalde )
http://www.euroscooters.nl/shop/polini-zwevende-remschijf-yamaha-aerox-p-12398.html
Is die goed ?
 
Last edited:
Back
Top