Meer druk op hydraulisch remsysteem

4slaf4life

Well-Known Member
Ik heb net mijn voorrem hendel/pomp vervangen omdat deze verbogen was in een ongeluk.
Heb er meteen nieuwe vloeistof ingepompt.

Alleen staat er nu te weinig druk op. Als ik de rem helemaal inknijp kan ik de brommer nogsteeds vooruit rollen.
Heb het al geprobeert te ontluchten dmv de rem in te knijpen, nippel los te draaien, dan weer vast en dan de rom weer los. Maar dat haalt niks uit.

De blokken zijn nog prima en met de oude remhendel werkte hij nog goed.

Heeft iemand enig idee hoe ik meer druk krijg op het systeem?
 
Advertisement - register to remove this

Goed ontluchten .
Ga naar de Apotheek , koop daar een grote injectie spuit ( kost geen drol ) zet daar een slangetje op, andere kant van het slangetje op de ontluchtings nippel, nippel opendraaien en zuigen maar , zorgen dat het bakje van de pomp vol blijft .
zit de spuit bijna vol , nippel dicht draaien , pompen met de hendel .

Dit proces een aantal X herhalen.
 
Als je zeker bent dat alle lucht eruit is , dan blijft er geen ander mogelijkheid over dan dat de nieuwe rempomp inwendig lekt. Je bouwt dan geen druk op in de leiding , en de olie stroomt inwendig in de pomp langs de zuiger terug naar het reservoir
 
Ik ga het vanavond weer proberen. Heb hem nu zonder reservoirdeksel staan. Misschien dat zwaartekracht het werk dan wel voor me doet.

Maar behalve ontluchten via de nippel is er niks te doen? Dit is de eerste keer dat ik met een hydraulische rem bezig ben dus heb geen idee wat ik aan het doen ben
 
Ik ben erachter waarom hij niet werkte. De hendel kwam gewoon te vroeg tegen de stuurschakelaar aan. Heb hem wat verder achterover gekantelt en een paar keer ontlucht. Werkt nu prima

Deze past dus niet goed op de agm caferacer.
 
Back
Top