Rempomp ontluchten

Ralph1971

Well-Known Member
Ik heb bij mijn buxy voor rem olie willen wisselen
dus had zo.nding met terugslag klem erop gezet hellaas bleek dit stuk te zijn dus waar schijnlijk alles vol lucht getrokken nu krijg ik helemaal geen druk meer zie ook het olie niveau niet zakken
iemand idee Bedankt
 
Advertisement - register to remove this

  1. Slangetje op het nippeltje van de remklauw zetten en in een potje hangen.
  2. (Ring)sleuteltje op de 6-kant van de nippel zetten. Nippel dichtgedraaid.
  3. Remvloestofreservoir gevuld met genoeg remvloeistof. (Meestal DOT4)
  4. Remhendel volledig inknijpen.
  5. Met ingeknepen hendel nu de nippel even halve slag losdraaien.
  6. Met ingeknepen hendel nu de nippel weer halve slag vastdraaien. Er begint na enkele keren vloeistof uit het slangetje te komen.
  7. Remhendel weer loslaten.

    En weer terug naar nummer 4. En net zo vaak herhalen tot alle lucht eruit is. Dit kan best lang duren, langer dan je zou wensen. En als het niveau in het reservoir daalt dit regelmatig bijvullen. Wat ook helpt als er veel lucht in de leiding zit, om met een rubber hamer voorzichtig op de remklauw en leiding te tikken. Je ziet dan luchtbelletjes ontsnappen in het reservoir. Het is gewoon een kwestie van geduld. Ik heb het vaak genoeg gedaan. Wees voorzichtig met het aandraaien van de nippel, deze heeft maar weinig kracht nodig en je draait hem gemakkelijk aan gort en dan heb je een probleem.
 
Als aanvulling, als je eenmaal een beetje druk hebt opgebouwd kun je de remhandel met een tiewrap vast zetten voor een nachtje met het resevoir open en met voldoende remvloeistof, vaak bouwt hij bij mij dan nog wat extra druk op.
 
Back
Top