This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Remlicht stalker geen spanning

Hi allen,

Ik heb een gilera stalker (ZAPC13000). Deze heb ik met een boel mankementen gekocht nadat deze 10 jaar stil had gestaan.

Nu heb ik vrijwel alles qua elektra gerepareerd/vervangen:
Contactpunten opgeschuurd/nieuwe plugjes gekrompen
Nieuw RAW/knipperlichtrelais
Nieuwe ontsteking, accu en cdi
Verder is de regelaar nog origineel(en geen duidelijke problemen)
Nu loop ik tegen het volgende probleem aan: alle verlichting werkt behalve het remlicht. Hierbij heb ik de contactpunten nagemeten met een 12v meter en ik kreeg prima spanning op rijlicht, maar niks bij remlicht(remhendel ingeknepen). Zowel op contact als draaiend op motorstroom.
Ik heb de remlichtschakelaren vervangen en nieuwe plugjes op de draden gezet. Alleen meet ik geen spanning op deze draden bij contact/draaien.

Het zou nu kunnen liggen bij de regelaar of een soort van weerstand waarover ik helemaal niks kan vinden (denk ik dan). Ik heb een foto toegevoegd. Heb geen idee wat het is of wat het doet maar zo zit hij aangesloten.

Heeft iemand enig idee? Ik beschik ook over een afbeelding van het stroomschema mocht dit nodig zijn. Hier werd ik zelf niks wijzer van.
 

Attachments

  • IMG_20220221_004041.jpg
    99.1 KB · Views: 8
Met een multimeter gaan meten. V4 meting uitvoeren.

Als je niks op je schakelaars krijgt dan kijk je in het schema naar het volgende component wat je moet controleren.

Dit zal waarschijnlijk een zekering zijn.
 
Met een multimeter gaan meten. V4 meting uitvoeren.

Als je niks op je schakelaars krijgt dan kijk je in het schema naar het volgende component wat je moet controleren.

Dit zal waarschijnlijk een zekering zijn.

Ik heb de boel doorgemeten, Spanningsregelaar e.d. werken naar behoren. Mijn vermoeden was een kabelbreuk/defect in de kabelboom op de geschakelde spanning naar de remschakelaren. Nu had ik niet echt behoefte om de hele kabelboom uit te pluizen en elk plugje te gaan schuren. Dus heb ik een 12v draad direct vanaf de zekering naar de remschakelaar en deze op dit circuit aangesloten. Het remlicht werkt weer prima, alleen niet geschakeld nu.
 
Dan moet je dat draadje niet leggen naar je zekering maar naar de geschakelde accu spanning bij je contactslot.
 
Zou het handigste zijn, alleen is afsplitsen vanaf de kabelboom altijd gezeik tenzij ik uitvoerig ga solderen of i.d. dit was voor mij de snelste oplossing.