Remlicht alleen op achterrem?

Shampoo

Member
Hoi,
Onlangs heb ik een Yamaha aerox 2t gekocht en het viel me op dat het remlicht alleen werkt op de achterrem. Hoort dit zo of is er iets stuk? Het is mijn eerste scooter dus vergeef me mijn eventuele domme vraag.
Ik stam nog uit de tijd van de Puch maxi en de Zundappjes en die hadden geen remlichten haha.

Gr Robin

Advertisement - register to remove this

Normaal werkt het remlicht ook op de voor rem , even handle losmaken en schakelaar door meten . Waarschijnlijk is deze stuk . Anders de draad van schakelaar door meten deze loopt naar de draad van de achter rem schakelaar . Kan je de scooter wel starten als je de voor rem inknijpt ? Dit zou dan ook niet moeten kunnen omdat het startrelais stroom krijgt van beide schakelaars .

Misschien zit er gewoon vuil of oxidatie bij de aansluitingen (rode pijlen)
Of zit het pinnetje vast (groene cirkel)
Beetje WD40 doet wellicht wonderen...

Attachments

• Remlichtschakelaar.jpg
    Remlichtschakelaar.jpg
    113.4 KB · Views: 3
Altijd maar weer die WD40. Troep.
Mijns inziens werkt WD40 goed voor dit soort klussen/problemen.
Kan wezen dat jij andere ervaringen hebt.
Je noemt dit "troep" en dat mag.
Maar... heb je een alternatief of een beter product ?
Wat raadt jij aan ?
Ben benieuwd...

Mijns inziens werkt WD40 goed voor dit soort klussen/problemen.
Kan wezen dat jij andere ervaringen hebt.
Je noemt dit "troep" en dat mag.
Maar... heb je een alternatief of een beter product ?
Wat raadt jij aan ?
Ben benieuwd...
Als het is om een contactje schoon te maken contactspray. Om te smeren Premtech kruipolie, pakte "vroeger" ook altijd gewoon wd40 om iets te smeren maar moet zeggen dat met die Premtech toch een hele wereld van verschil is. Zal straks even kijken hoe het nou precies heet, busje van mn werk "geleend" voor thuis
Zo heb je overal.natuurlijk wel.een specifiek busje voor een klusje. Maar dan staat de werkbank ook zo vol. Gebruik wd40 nu alleen nog om mn uitlaat na het rijden ff in te spuiten om die netjes te houden

Back