remklauw informatie gevraagd

Status
Not open for further replies.

zjaaakie

LC Viper in progress
Ik zou graag een aanpassing aan het voorremgedeelte van mijn projectje doen. Graag zou ik een remklauw van een motor gebruiken op mijn oversized schijf. Ik heb nog geen type in gedachten en ook nog niets bedacht met betrekking tot de leidingen, rempompen, handels enz enz.

Graag zou ik weten wat de mogelijkheden zijn. Dat ik de ophanging moet veranderen is niet het probleem. Maar:
- is de remkracht niet TE onbenullig?
- Kan zo'n klauw op mijn schijf gebruikt worden?
- Kan ik mijn originele leiding en pomp behouden?
- Wat houdt nou precies radiaal en niet radiaal in en waar moet ik rekening meer houden?

Zijn er mensen met ervaring hierin? Laat me dat dan even weten:). THNX!
 
Advertisement - register to remove this

Radiaal rempomp is dat je rempomp op een 90'' hoek zit als het ware. Is goed voor een betere remdosering oid. Bij een normale scooter is het een axiale rempomp.

bremborem.jpg


Je kan wel een andere klauw erop maken, maar dan moet je er wel zelf een adapter voor maken zodat hij erop past.
 
Last edited:
Als je van plan bent om een motor remset erop te zetten, neem dan een compleet setje. Dus hendel+leiding+remklauw. Als de remklauw dan past, zit je altijd goed. Let erop dat je dezelfde schijfdikte neemt voor de klauw.

Radiale remklauwen betekend dat de bouten die de klauw vast zetten, naar de voorvork wijzen. Dus niet zoals eigelijk alle scooters, en de meeste motors naar het wiel.
Dat heeft een gunstiger effect m.b.t het "bewegen" van de klauw als je remt.
 
Inderdaad een braking klauw is zeer moeilijk te krijgen en een klauw van een motor zou voor mij gunstiger te bemachtigen zijn, ook financieel.

Zijn er mensen met ervaring of heeft iemand toevallig plaatjes van een systeem op een scooter? Dan graag even posten:)
 
Tommetje, ik heb het al verzonnen:P ... maar voor ik met geld ga gooien zoek ik wat kennis;). Maar mensen in ieder geval bedankt! Ik ga vandaag zoeken naar een functionele klauw...
 
een dergelijke remklauw als deze:
170607

lijkt mij niet moeilijk te monteren. een goede adaptor en het is gefikst. wel ff naar de schijfdikte kijken..misschien dat anders de zuigers er te ver uit gepompt worden.

succes
 
:( ik zie het plaatje niet:'(

EDIT: Al gezien wat je bedoelde... lijkt me ook inderdaad! Gister al gezocht en wel wat leuke dingen gezien maar op dit moment is het me even te duur. Moet nog andere kosten ophoesten, dus nog even toekomstplan:).
 
Last edited:
Status
Not open for further replies.
Back
Top