zippito pepito
Member
Na aanschaf van mijn 15e hands piaggio zip heb ik hem helemaal nagelopen en het gebruikelijke onderhoud eraan gedaan.
Hierbij werden ook de remblokjes vervangen. Het wiel moest eraf voor alle kappen te kunnen demonteren etc, en hierbij heb ik ook de remklauw eraf gehaald.
Deze (oude) remklauw had zo'n extreem vastgeroeste cilinders dat het me niet lukte om de remleiding te ontluchten. De cilinders bleven immers stug zitten ondanks de druk van het pompen van de rem.
Ik heb besloten daarom gewoon een nieuwe remklauw erop te zetten, hopende dat dan het probleem zou zijn opgelost.
Tot mijn verbazing heb ik nu na het monteren van die nieuwe remklauw het probleem dat de remvloeistof langs het ontluchtingsschroefje omlaag gelopen komt bij het remmen. De rem verliest dan ook zijn druk. Alsnog waardeloos dus.
Iemand een idee wat hier mis gaat? Gloednieuwe remklauw, gloednieuwe remblokjes, goede maat etc, geen lekkage aan de rest van de remleiding. Zoals gezegd loopt de remvloeistof gewoon letterlijk uit het ontluchtingsventiel omlaag over de remklauw heen. Na een stuk gereden te hebben zie je gewoon de remvloeistof op de tegels druppen onder de klauw.
En tot slot.. voordat iemand dit vraagt: uiteraard is die schroef van het ontluchtingskanaal goed dichtgedraaid... dus dat is het niet.
Hierbij werden ook de remblokjes vervangen. Het wiel moest eraf voor alle kappen te kunnen demonteren etc, en hierbij heb ik ook de remklauw eraf gehaald.
Deze (oude) remklauw had zo'n extreem vastgeroeste cilinders dat het me niet lukte om de remleiding te ontluchten. De cilinders bleven immers stug zitten ondanks de druk van het pompen van de rem.
Ik heb besloten daarom gewoon een nieuwe remklauw erop te zetten, hopende dat dan het probleem zou zijn opgelost.
Tot mijn verbazing heb ik nu na het monteren van die nieuwe remklauw het probleem dat de remvloeistof langs het ontluchtingsschroefje omlaag gelopen komt bij het remmen. De rem verliest dan ook zijn druk. Alsnog waardeloos dus.
Iemand een idee wat hier mis gaat? Gloednieuwe remklauw, gloednieuwe remblokjes, goede maat etc, geen lekkage aan de rest van de remleiding. Zoals gezegd loopt de remvloeistof gewoon letterlijk uit het ontluchtingsventiel omlaag over de remklauw heen. Na een stuk gereden te hebben zie je gewoon de remvloeistof op de tegels druppen onder de klauw.
En tot slot.. voordat iemand dit vraagt: uiteraard is die schroef van het ontluchtingskanaal goed dichtgedraaid... dus dat is het niet.