remklauw adaptor

seba_q_

SBA-tuning
Ik heb op mijn spirit aprilia sr viper velgen gestoken. Maar de remschijf die op deze velgen passen zijn allemaal een stukje groter dan de standaard remschijf op een spirit.
Ik weet dat als je een oversized remschijf koopt hier een adaptor bijzit maar deze zijn dan voor schijven die enkele centimeter groter zijn terwijl mijn schijf nu maar 1cm groter is.
Weet iemand of er ook van die adaptors bestaan waarmee je je remklauw 1cm verder kan plaatsen? Of bestaat dit niet en moet je dat zelf maken?

greetz seba
 
Advertisement - register to remove this

ik heb de remklauw van een piaggio nrg gebruikt.
Dat is dus een gewone brembo remklauw.

die wat je nu hebt voldoet ook, aak de slijpschijf en slijp een stukje van de binnenkant waar de schijf tegenloop af. je kan best veel wegslijpen maar kijk tot je niet TEveel wegslijpt. en natuurlijk afwerken met een vijl. en evt schuurpapier. dan zie je niks ervan.
 
Zoek eens naar zo'n adaptortje wat bij een malossi voorvork zit bijgeleverd. Met dit adaptortje verleng je het bovenste ophangpunt waardoor je remklauw ongeveer 1cm wordt verplaats, als het goed is zou je dan net genoeg speling moeten krijgen
 
die wat je nu hebt voldoet ook, aak de slijpschijf en slijp een stukje van de binnenkant waar de schijf tegenloop af. je kan best veel wegslijpen maar kijk tot je niet TEveel wegslijpt. en natuurlijk afwerken met een vijl. en evt schuurpapier. dan zie je niks ervan.

Gaat dit? dan zou ik iets meer dan een halve centimeter moeten wedremelen/slijpen. Neemt dit dan niet weg van stevigheid ofzo? Dit lijkt mij anders wel de goedkoopste oplossing.Maar het moet ook nog veilig zijn!
 
Maar ik neem aan dat als ik ergens iets wegslijp dat de sterkte van die klauw toch verminderd!Kan die klauw dan niet beginnen scheuren? Want zoals je zegt , "kwestie van kijken hoveel je kan slijpen"Slijpen kan je heeeeel ver hoor :D maar of het sterk blijft
 
Zoek eens naar zo'n adaptortje wat bij een malossi voorvork zit bijgeleverd. Met dit adaptortje verleng je het bovenste ophangpunt waardoor je remklauw ongeveer 1cm wordt verplaats, als het goed is zou je dan net genoeg speling moeten krijgen

Zo'n ding heb ik nog wel liggen. :)

Ik snap alleen niet waarom je zo moeilijk doet. Maak gewoon iets uit hout/karton en laat dat namaken door een metaal bewerker. Klaar. :)
 
Back
Top