Rem wil niet ontluchten

ooodjjbooo

Well-Known Member
Gisteren bezig geweest met mn rem te ontluchten maar die wil gewoon niet ontluchten op de een of andere manier. Voor de zekerheid rem doorgeblazen met de compressor maar ook dit wil niet baten. Heb nu mn oude remhendel er maar weer ff opgezet maar die heeft geen remlichtaansluiting (afgebroken tijdens een val). Andere rem had ik 2de hands over gekocht maar bij het testen van de rem spoot er wel gewoon remolie uit. Maar bij het aansluiten liep die dus niet door. Wat kan ik nog meer hier aan doen???

EDIT, Het gaat om een standaart viva city rem

Advertisement - register to remove this

ontluchten ist probleem nie... Mijn andere rem is ontlucht dat is ook gelukt. maar daar zijn stukken van af. enb wilde deze vervangen, maar DIE rem wil nie ontluchten, dus heb andere rem er maar opgeknald en die ontlucht wel gewoon, maar misschien dat ik hier iets handigs tussen vind idd, thnx

Oke oke oke...ff voor de duidelijkheid zit mn oude slang op. En mn hendel is ook oer gezet. Wat er dus kapot is is het stukje waar mn remlichtschakelaar in komt. En het doorblazen heb ik niet met de slang gedaan maar met de rempot zelf. Bij mn oude rempot voeld je lucht erdoor stromen, bij die wat ik er op wil(de) zetten niet dus

Het is heel simpel. Piemel los , rem knijpen , piemel vast , piemel vast. Dit herhaal je. Oppassen dat je rempot niet leegloopt en lucht naar binnen zuigt. Anders ben je weer bij af. ;) Doorgaan todat er geen lucht uitkomt na pakweg 5 herhalingen.

Wat je ook kan doen ( via via gehoord ) , is een normale dokters spuit pakken ( met redelijk wat inhoud ) , deze laat je vol lopen met remolie , dunne slang aansluiten op het piemeltje en spuit. Piemeltje open , en het olie naar boven spuiten. Zodat het meeste lucht er bij het potje uitgaat. Lucht gaat immers naar boven. Dan ga je normaal ontluchten. Dit zou dan een fluitje van een cent moeten zijn.

Succes !

heb het ook gehad met mijn buxy !

wat ik toen gedaan heb: potje vol met remolie dan het membraampje er op (dat rubber kapje)dan je deksel er op schroeven. dan een paar keer knijpen en de ontluchtings nippel losdraaien toen lukte het wel !

de vloeistof kan dan alleen maar je slang in en niet hoger in je potje komen zegmaar!

Goed idee om eens te proberen inderdaad. Bij mijn huidige rem is dit in ieder geval niet zo. Maar dat is dan ook al een rem van een jaar of 15 oud :p Die van nu komt van een viva van een jaartje geleden af

Back