rc drifting

Ik heb een koyosho ofzo, met een GX-12 motor erop
Maar die moet ik nog steeds afbouwen:W
Maybe wel leuk voor de vakantie
Een porsche 911 turbo en opel astra kap heb ik ook erbij:W
4-wiel aangedreven8)
Zometeen even van zolder afhalen denk ik
 
Last edited:
ik hoorde van vrienden dat Nikko nu ook knaken drift auto'tjes had:

http://shop.nikko-rc.com/N_frame.html?http://shop.nikko-rc.com/N_home.html

even beetje research gedaan:

NIKKO: Model Number: 100551A2: 1:10TH SCALE FULLY FUNCTIONAL NISSAN 350Z MAYHEM TUNER
Shop Description: Fully functional turbo street tuner car: Drifting tyres & working headlights: Spin wheels: engine sounds & vibration: Includes 9.6v Mega batteries for car: Includes 1 x 9v battery for transmitter: Age recommendation: 8 yrs +
Features:
Scale 1:10.
Ready to run.
Turbo high speed selector switch.
Suspension.
Differential gear.
2 channel full function.
Sound.
Equipped with Lights.
Drifting tyres.
Vibration.
Spinners.
27MHz/40MHz band Frequency.
Requires 1 x 9.6V Battery Pack and 1 x 9V Battery (Included).


kan je geen buil aan vallen toch?
 
Wil je serieus gaan rc-en zou ik geen Nikko nemen, dat zijn echt speelgoeddingen. Geef iets meer uit en koop een mooie Tamiya, Kyosho of HPI. Als je het dan bevalt heb je ook lekker veel hop-up mogelijkheden.
 
ik ben ook niet van plan om het serieus te gaan doen.. tis meer met een paar vrienden op een loze avond staan te kutten..

dan zijn dit wel leuke budget-dingen denk ik.
 
Leuke is dat alles er natuurlijk bij zit met zo'n Nikko. Je hebt echter tegenwoordig als leuke rc's voor 50 á 80 euro van betere kwaliteit. Zit dan wel geen zenderset enzo bij natuurlijk.
 
Totaal geen power en snelheid in die Nikko dingen denk ik. De stap naar een Tamiya oid is natuurlijk wel erg groot, ik heb er een staan om af en toe wat mee te klooien maar daar is het eigenlijk weer te duur voor...
 
Mwah, de kosten zijn redelijk binnen de perken te houden. Zo verkopen ze bij de Conrad voor 50 euro echt een heel leuk 4wd chassis. Alles is instelbaar en veel uitwisselbaar met Tamiya. Heb zo'n chassis hier thuis, en het is echt z'n geld wel waard.
 
www.shamrock-maastricht.nl

Daar heb ik een brandstof autotje gehaald van de week
HPI Racing heeft een Dodge Viper body met 3,5cc en een langere pijp dan origineel en dat scheelt best veel in snelheid en trekvermogen
en heb er een setje voor 2 versnellingen erbij gekocht

moet hem nu 4/5 tankjes inrijden en dan kan ik voluit gaan :D
 
Met elke normale straat rc kan je driften, de vraag is alleen, kan jij t zelf....

Maa er zijn tegenwoordig ook speciale banden voor...
Deze hebben 2 ringen die doordraaien en daardoor glijden....

Ook een optie is gewoon de achterwiel aandrijving eruit te halen.....

Ik heb hier een FG staan, en driften gaat er lekker mee hoor....


Er zijn trouwens ook complete RC-drift auto's te krijgen...
Dacht alleen wel dat dit accu was en geen nitro...
 
Back
Top