Rare meting op temperatuur voeler

Setup:
Malossi sport
21 mm carb
Malossi MHR overrange
Malossi delta clutch


Onlangs heb ik een nieuwe Stage 6 multifunctionele teller geïnstalleerd op mijn Yamaha Aerox. Echter, de temperatuurmeter geeft tijdens het rijden een temperatuur aan van maar liefst 94 graden, terwijl de thermometer waarmee ik de radiateur heb gemeten slechts 55 graden aangeeft. Is er mogelijk een probleem met mijn sensor of teller?
 
Advertisement - register to remove this

Moeilijk om dit zo te beoordelen vanachter een toetsenbord.
Op welke plaatsen meet je, aan de oppervlakte van een radiateur of een sensor die in het koelwater zit ?
 
Moeilijk om dit zo te beoordelen vanachter een toetsenbord.
Op welke plaatsen meet je, aan de oppervlakte van een radiateur of een sensor die in het koelwater zit ?
De 94 graden was een meting van mijn temperatuur sensor die in mijn cilinderkop is bevestigd, de 55 graden was een meting van de oppervlakte van de radiateur met een laser thermometer
 
Sluit dat ook aan op een 2 takt cilinder? Ik rij namelijk met mensen die niet boven de 70 graden komen
Bij je cilinderkop is je kvs ook warmer dus dat is niet zo raar. En wie zegt dat de teller van je maatjes goed is? Kunnen 1001 dingen zijn die verschil zouden kunnen veroorzaken, zal paar simpele noemen.
Gewicht van de berijder, luchtgekoeld of water gekoeld, bandenspanning, rest van de setup, formaat radiateur, plaats radiateur, plaats van temperatuur sensor en zo kan ik nog wel ff doorgaan
 
Bij je cilinderkop is je kvs ook warmer dus dat is niet zo raar. En wie zegt dat de teller van je maatjes goed is? Kunnen 1001 dingen zijn die verschil zouden kunnen veroorzaken, zal paar simpele noemen.
Gewicht van de berijder, luchtgekoeld of water gekoeld, bandenspanning, rest van de setup, formaat radiateur, plaats radiateur, plaats van temperatuur sensor en zo kan ik nog wel ff doorgaan
Maar grof gezegd. Wat is een max temperatuur voor mij?
 
Back
Top