RAL - Kleur Code

Wesley S.

DE EMHAER BOY!
See :D,

Ik zit even met een probleempje. Heb een aerox kappenset gekocht, maar wil me custom achterkap in de zelfde kleur rood spuiten. Maar wil geen kleur verschil, dus Yamaha Motors een e-mail gestuurd maar tot op heden nog geen antwoord ontvangen.

Weten jullie misschien welke kleur rood dit is (zie foto), het liefst in een RAL-Code.
Of kan je zoiets bij de spuiter laten scannen :P

mvg,

Wesley

Foto, sorry voor de slechte foto:

yam_yq50r.jpg
 
Advertisement - register to remove this

Een goeie spuiter kan de kleuren inscannen, staat het niet in het originele boekje van yamaha? Bij een auto staat wel de preciese kleur code...

Zoek anders in google naar RAL codes en vergelijk de kleur welke erop lijkt...
 
Oke, dus gewoon inlaten scannen en dan kijken welke rood het dichst bij de kap komt :) Dacht gewoon er zal vast nog wel een Yamaha-Rood zijn.

Maar thanks anyway.
 
volgens mij is de naam van die kleur iets van Yamaha Racing Red, meen dat ik dat eens in een foldertje over de Aerox R heb gelezen.
 
bij beetje prof kan je dat zo inscannen hoor, en als er geen kappen tegen elkaar zitten ( dus geen std rood en zelf gespoten rood) dan zal je als er al een verschil is het amper zien.
 
normaal zit onder de zadel een code en met die code moet de spuiter de kleur kunnen vinden. als hij codes voor motoren heeft natuurlijk en dat is niet zo courant als auto-kleuren.
 
Beter een kleurenwaaier ernaast leggen. Op je pc scherm wil de kleur nog wel eens afwijken van de werkelijkheid.

kleurenwaaier:X volgens mij kom jij niet verk in een spuiterij:P
op me werk doen we dat dus nooit! want een waaier wijkt dus echt wel meer af dan sommige denken! laat ze in scanne maar dat rode is niet te krijgen want, een maat van mij waar ik de onderkuip van moest spuiten. wilde de zelfde kleur rood van zijn aerox op de onderkuip en was gewoon weg niet te vinden in de pc van sikkens... kleuren waaier er naast gehouden en dit aan gemaakt en eerst op een staaltje gespoten dit kwam nog niet eens in de beurt van de waaier. dus als je echt de zelfde wil moet je hem in laten scannen geen andere oplossing... ik heb hem wel gespoten met een andere kleur rood maar het verschil was zeer minimaal! als je wilt wil ik wel eens kijken op me werk welke verf dit was. dit is ook goed koper want als je ze moet in laten scannen vragen ze daar meestal ook nog geld voor.
 
Prrt , moet je nou echt voor alles een topic aanmaken.

Volgende keer gewoon ff searchen vriend. OF logisch nadenken
 
Back
Top