ok ikzal het eens een keer uitleggen:
de cilinder moet luchtgekoeld zijn en mag niet meer kosten dan 300.-(catalogusprijs)en moet 50cc zijn.
bidalot is bv. een heel goede keuze op een minarelli.
de carb mag niet groter zijn dan 14mm ROND dus met een ronde doorlaat en niet met een ovale zoals de meeste carbs.
de krukas mag vervangen worden, netzo als het vario gebeuren en de vertanding.
de uitlaat moet je ook zelf weten.
cilinder en carter mogen getuned worden mits de spoelkanalen in het carter aansluiten op de spoelpoorten in de cil.
de banden zijn vrij maar mogen niet groter zijn dan 13 inch.
het luchtfilter is vrij of mag weggelaten worden, als de laagste inlaat maar minimaal 20mm hoger is als de hoogste inlaat van de carb(dit typ ik uit m´n hoofd dus het kan ook wel anders zijn....).
verder mogen de schokdempers en voorvork vervangen worden.
remsegmenten en rempads mogen vervangen worden door betere exemplaren.
remschijven mogen niet groter zijn dan origineel, maar mogen wel vervangen worden door bv. malossi schijven.
ventiel dopjes(jaja) moeten van metaal zijn en vlak aan de bovenkant (anders kom je dus echt niet door de keuring...).
ontsteking vag trouwens vervangen worden door een gelijkwaardig exemplaar maar MET vast ontstekingstijdstip(toterantie ± 3 krukas graden) en ZONDER top afvlakking
verder moeten de koplamp en achterlicht enz ten minste afgeplakt worden of worden verwijderd.
nou ik hoop dat dit zo duidelijk genoeg is
voordat jullie nou gaan schreeuwen dat ik er geen verstand van heb: ik rij zelf in de standaardklasse...op een aerox. ac dus...