racecilinder

Ik weet dat de 70cc cilinders niet zo veel duurder zijn als de 50cc anders had ik dat wel op genoemd, maar de kosten die er bij komen en dan ook nog het bezine verbruik wat volgens mij best wel ver onder de 1 op 10 zal komen met een 70cc. Maar goed.
Ik weet dat je geen grotere carbu (12mm) mag hebben in de standaardklasse, maar hoe hard lopen ze nou in deze klasse. Ik weet dat ze geen 145 halen, want dat halen niet eens alle top scoots.
En over die krukas op een snelle 50 (voor de standaard klasse) is een malossi RHQ genoeg, maar neem je een 70cc Team dan moet je die MHR nemen (ik weet dat jullie dit wel weet) en dat scheelt wel 200,-.
En nog maal ik vind het gewoon leuk om te kijken hoe dichtbij ik bij de prestaties van de standaard scoots kan komen.
 
Sjek anders effe de SOBW site ofsow, kun je d'r effe achter komen wat de beperkingen qua snelle onderdelen in de standaardklasse zijn
 
He Rudeboy weet je zeker of ze 1 op 6 rijden, want met een 70cc team (21mm carbu) rijd je 1 op 5 bij 13000 toeren. Dus hoe kan je met een 50cc met 12mm bij 12000 toeren (zoiets toch in de standaard klasse) nou 1 op 6 rijden?
 
Yamashi zijn ook wel goeie krukassen
smile.gif

Zijn stukken betaalbaarder als de RHQ
wink.gif
 
bENNelli racer...Jij wilt dus een snelle 50? Dat vind ik echt super dom! Weet je wel hoeveel toeren zo'n ding maakt ivt een 70giet?????

een 70giet heeft gewoon 1000x zoveel voordelen, een maat van me op zijn phantom heeft al 20000km op de teller staan, waar van 5000 met een DR70, het verbruik is iets toegenomen, maar nauwelijks merkbaar, hij trekt goed op, heeft een top van 100 teller en maakt een zwaar beschaafd geluid, dat hoef je van een 50cc echt niet te verwachten!
 
Ja jullie hebben allemaal (iedereen die zegt dat een 70cc beter is) wel gelijk, dus ik ga er nog even over nadenken, want je mist toch wel veel power onderin vergeleken met een 70cc.
 
Ik weet het niet zeker maar ik meen me te herrineren dat ze dat tegen me zeiden.

Aan racesscooters gebeurt ook behoorlijk veel hoor.

En er is natuurlijk veel verschil tussen racesscooters onderling.
 
Originally posted by benelliracer:
He Rudeboy weet je zeker of ze 1 op 6 rijden, want met een 70cc team (21mm carbu) rijd je 1 op 5 bij 13000 toeren. Dus hoe kan je met een 50cc met 12mm bij 12000 toeren (zoiets toch in de standaard klasse) nou 1 op 6 rijden?

maar er is wel een groot verschil tussen het rijden op een circuit en het rijden op straat
 
ok ikzal het eens een keer uitleggen:

de cilinder moet luchtgekoeld zijn en mag niet meer kosten dan 300.-(catalogusprijs)en moet 50cc zijn.
bidalot is bv. een heel goede keuze op een minarelli.
de carb mag niet groter zijn dan 14mm ROND dus met een ronde doorlaat en niet met een ovale zoals de meeste carbs.
de krukas mag vervangen worden, netzo als het vario gebeuren en de vertanding.
de uitlaat moet je ook zelf weten.
cilinder en carter mogen getuned worden mits de spoelkanalen in het carter aansluiten op de spoelpoorten in de cil.
de banden zijn vrij maar mogen niet groter zijn dan 13 inch.
het luchtfilter is vrij of mag weggelaten worden, als de laagste inlaat maar minimaal 20mm hoger is als de hoogste inlaat van de carb(dit typ ik uit m´n hoofd dus het kan ook wel anders zijn....).
verder mogen de schokdempers en voorvork vervangen worden.
remsegmenten en rempads mogen vervangen worden door betere exemplaren.
remschijven mogen niet groter zijn dan origineel, maar mogen wel vervangen worden door bv. malossi schijven.
ventiel dopjes(jaja) moeten van metaal zijn en vlak aan de bovenkant (anders kom je dus echt niet door de keuring...).
ontsteking vag trouwens vervangen worden door een gelijkwaardig exemplaar maar MET vast ontstekingstijdstip(toterantie ± 3 krukas graden) en ZONDER top afvlakking
verder moeten de koplamp en achterlicht enz ten minste afgeplakt worden of worden verwijderd.

nou ik hoop dat dit zo duidelijk genoeg is
smile.gif


voordat jullie nou gaan schreeuwen dat ik er geen verstand van heb: ik rij zelf in de standaardklasse...op een aerox. ac dus...
 
Staat dat niet gewoon allemaal op de site (ja dus), maar toch bedankt ik wist niet dat je met een 14mm carbu mocht rijden (ik dacht een standaard 12mm).
Maar ik denk dat ik gewoon voor een 70cc ga (ik weet dat ik een beetje raar ben, maar ik vind het gewoon moeilijk een keuze te maken) en zal dan maar wat harder gaan moeten werken.
 
Originally posted by scooterracer:
de uitlaat moet je ook zelf weten.

Het was toch zo dat je uitlaat niet achter het achterwiel mag uitsteken? Dus mag niet verder komen als het achterwiel?
Had ik volgens mij een keertje gelezen op de site van de SOBW.

Greetz
 
over drie weken de eerste race!!!!! ik moet nog een hoop doen!! gisteren aan de aanhangwagen begonnen (ook veel werk.. helemaal rot enzo) m'n phantom (std klasse) rijd al maar ik heb nog nix aan de afstelling gedaan... wel autowheelie.. gewoon rechtop zitten, gas geven en oppassen dat je niet achterover gaat... van de week nog en overrange set halen denk ik.
 
Originally posted by Ruud:
en jij wil NU nog beginnen?? de eerste race is zo ongeveer verreden man! w8 maar lekker op volgend jaar

Hee Rudolph... zo ver ben ik ook nog niet, maar reken maar dat ik er sta over 2 weken!

ja maar jij.... jij bent ook een idioot :p
 
Originally posted by benelliracer:
Maar ik denk dat ik gewoon voor een 70cc ga (ik weet dat ik een beetje raar ben, maar ik vind het gewoon moeilijk een keuze te maken) en zal dan maar wat harder gaan moeten werken.

Beneeli, standaardklasse 70cc. En dat zeg je op een site waar ook andere racers uit je klasse komen...
 
nog iets meer dan twee weken tot de eerste race.. ik hoop vandaag m'n overrange set binnen te krijgen.. moet je veel materiaal uit het carter frezen om de achterpoelies te laten passen???? dit gaat het ongeveer worden..

yamashi krukas
agp cilinder
skf c3 lagers
hrr keerringen (wauw!!! ;-)
polini evo50 uitlaat
ori membraan met polini kleppen
ori spruitstuk
14mm dell'orto
ori luchtfilter met malossi filter
overrange set
hebo koppeling

topperformances achterveer endannogvanalles....

alleen nog nix afgestelt.. van het weekeinde is mee beginnen als ik dan hopelijk m'n overrange binnenheb...
 
Back
Top